نخستین نشست هم اندیشی کمیته اطلاع رسانی و خبری هجدهمین همایش صنایع دریایی و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی با مدیران روابط عمومی ارگان های دریایی کشور روز گذشته ( دوشنبه 10 مهرماه 1395) به میزبانی دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی کشور برگزار شد.
به گزارش مارین نیوز، دکتر سعید مظاهری، دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی در ابتدای این جلسه، همکاری اعضای حقوقی انجمن مهندسی دریایی و ارگانهای مشاکت کننده در این رویداد بین المللی را در اطلاع رسانی هرچه بهتر این همایش، بسیار اثربخش ارزیابی کرد و گفت: با توجه به مباحث علمی و کارگاههای در نظر گرفته شده و استقبال اساتید و دانشگاههای خارجی از ارائه پانل های تخصصی در همایش و نمایشگاه امسال، انتظار می رود تا شرکتها و ارگانها تعامل ویژه ای باکمیته اطلاع رسانی و خبری در پررنگ کردن اهداف این همایش داشته باشند.
وی افزود: باید تلاش کرد با برگزاری این همایش چالش ها و مشکلاتی که موجب عدم توسعه یافتگی صنایع دریایی کشور شده است مورد بحث قرار گرفته و راهکارهای رفع موانع موجود بررسی و ارائه شود.
وی همچنین خاطر نشان کرد: امسال تلاش شده است تا ابعاد بین المللی همایش، نسبت به سال های گذشته گسترش یابد به ویژه در شرایط جدید سیاسی کشور، فرصت مناسبی پیش آمده و شرکتهای بزرگ و معتبر بین المللی خارجی فعال در حوزه دریایی استقبال خوبی از این رویداد داشته اند و در این بین روابط عمومی ها می توانند نقش موثر و مطلوبی را در اطلاع رسانی همایش و نمایشگاه ایفا کنند.
همچنین در این نشست مهندس مسعودزاده دبیر نمایشگاه بین المللی دریایی ایران آیمکس به ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه های نمایشگاه و نحوه تعامل با روابط عمومی ها پرداخت و گفت : روابط عمومی شرکتها و ارگانها پل ارتباطی بین دبیرخانه همایش و نمایشگاه با سازمانهای دریایی هستند و انتظار می رود تا در روند پیشرفت برنامه ها و ارتباطات سازمانی نیز ما را حمایت کنند.
وی همچنین از استقبال و اعلام حضور ده شرکت بین المللی دریایی برای حضور در هجدهمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی خبر داد و گفت: شرایط و برنامه ریزی ها برای حضور شرکتهای خارجی به خوبی انجام شده و آماده ایم تا با همکاری کلیه ارگانهای دریایی بستر مناسبی را برای حضور شرکتهای بین المللی بیشتری را فراهم کنیم.
در ادامه مدیران روابط عمومی و نمایندگان حاضر در جلسه، با اعلام حمایت از این رویداد مهم دریایی به ارائه برنامه ها و فعالیتهای انجام شده در حوزه اطلاع رسانی همایش و نمایشگاه پرداختند و گفتندکه ارگان و سازمان مطبوعشان در این گردهمایی بزرگ دریایی کشور و منطقه حضوری فعال و قدرتمند خواهند داشت.
در این نشست مدیران روابط عمومی شرکتهایی از جمله : وزارت نفت، حفاری شمال، کشتی سازی اروندان، سازمان هواشناسی، مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، شورایعالی مناطق آزاد، موسسه رده بندی ایرانیان، سازمان، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، شرکت نفت خزر، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، نیروی دریایی سپاه و سازمان صنایع دریایی حضور داشتند و در خصوص روند اطلاع رسانی و اقدامات ستاد خبری همایش صنایع دریایی بحث و تبادل نظر کردند.