عضو هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران : دستورالعمل ارزیابی فنی مناقصات دریایی با ساختاری متفاوت و خلاءهای زیاد، نیازمند ایجاد یک استاندارد سازی برای برگزاری مناقصات دریایی است تا ضمن ارتقاء کیفی مناقصات از برخوردهای سلیقه ای و بخشی جلوگیری شود.
به گزارش مارین نیوز، عضو هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران در خصوص خریدهای خارجی کشتی و توسعه ناوگان دریایی کشور گفت : در این خصوص نامه هایی به کشتیرانی ج.ا.ا ارسال شده ولی هنوز برنامه و نیازمندیهای خود را که به چه نحو خواهد بود اعلام نکرده اند و حتی این نامه ها ناراحتی هایی هم ایجاد کرده است ولی برحسب وظیقه ای که از طرف اعضاء برعهده این کمیته است به پیگیریهای به حق جامعه دریایی ادامه خواهیم داد.
پیمان مسعودزاده در مجمع انجمن مهندسی دریایی ایران با اشاره به ممنوعیت های اعمال شده برای واردات شناور تصریح کرد : علی رغم ممنوعیت ورود شناور هنوز شاهد اخباری مبنی بر ورود شناور به کشور هستیم که شاید خلاءهای قانونی برای ثبت شناور تحت پرچم کشورهای خارجی، مبارزه با این پدیده که بر خلاف روح اقتصاد مقاومتی را مشکل نموده است.
رییس کمیته کشتی سازی انجمن از مناقصات دولتی دریایی نام برد و اظهار کرد : به علت اینکه عمدتا کارفرماهای ساخت کشتی دولتی هستند و برای گرفتن سفارش باید در این مناقصات شرکت کرد. دستورالعمل ارزیابی فنی این مناقصات با ساختاری متفاوت و خلاءهای زیاد، نیازمند ایجاد یک استاندارد سازی برای برگزاری مناقصات دریایی است تا ضمن ارتقاء کیفی مناقصات از برخوردهای سلیقه ای و بخشی جلوگیری شده و به استاندارهای بین المللی نزدیک شویم.
مسعودزاده در خصوص دوری شرکت صدرا از کشتی سازی افزود: انجمن از ابتدا مکاتبات زیادی در این خصوص انجام داده و ابراز نگرانی کرده بود که به حمداله با تغییرات جدید و گزارشاتی که در جلسه اخیر توسط مدیریت این شرکت به هیئت مدیره انجمن ارائه شد انشااله این شرکت در آینده نزدیک در حال بازگشت به صنعت کشتی سازی است.