کد خبر: ۳۲۳۳۰
تعداد بازدید: ۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

نامه یوسف‌نژاد به جهانگیری درمورد تحقق منطقه آزاد تجارى صنعتى در مازندران

نماینده مردم شریف ساری و میاندرود از دکتر اسحقاق جهانگیری طی نامه خواست که انتخاب ((منطقه آزاد تجاری – صنعتی )) مازندران را در هیات دولت مطرح کرده و مقدمه تصویب آن در مجلس شورای اسلامی را فراهم نمائید.
به گزارش مارین نیوز به نقل از پايگاه اطلاع رسانى على اصغر يوسف نژاد، متن نامه نماينده مردم سارى و مياندورود و عضو هيأت رئيسه مجلس شوراى اسلامى به دكتر جهانگيرى معاون اول رئيس جمهور به شرح زير است:

برادر ارجمند جناب آقای اسحاق جهانگیری
معاون اول محترم رئیس جمهور
باسلام و تحیات الهی
احتراما ،سفر اخیر جناب عالی به استان مازندران و بازدید از زیر ساخت های اقتصادی استان نوید بخش توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مازندران است. بنده این سفر را فرصتی مغتنم دانسته و امیدوارم نیازها ، ظرفیت ها و چالش های مازندران به عنوان استانی تاثیر گذار با خدمات فراوان ملی به شکل مناسبی در اختیار جنابعالی قرار گرفته باشد .
لذا شایسته و ضروری می دانم توجه جنابعالی را به یکی از ظرفیت های بزرگ و مهم استان ، یعنی بنادر آن جلب کنم . مازندران علی رغم دارا بودن بسیاری از شاخص های مورد نیاز برای ایجاد ((منطقه آزاد تجاری -صنعتی )) همچنانی از این حق طبیعی محروم مانده و با توجه به بازار بزرگ روسیه و آسیای میانه و نقش پر رنگ مناطق آزاد تجاری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و پویایی اقتصادی ، درنگ بیشتر در ایجاد (( منطقه آزاد تجاری – صنعتی)) در این استان را جایز نمی دانم .
در سفر ریاست محترم جمهور و هیات دولت به مازندران ،بحث (( منطقه آزاد تجاری – صنعتی )) مطرح شد اما بنا به دلایلی نامعلوم در دستور کار قرار نگرفت و فرصتی بزرگ و مغتنم در این باب از دست رفت.
بنده در سفر جناب عالی به استان را ادامه همان سفر هیات دولت تفسیر می کنم و انتظار دارم در یکسال باقی مانده از دولت تدبیر و امید ،استانی که بیشترین رای را به گفتمان دکتر حسن روحانی داده است از این حق طبیعی و ضروری بهره مند گردد .
سه بندر در استان مازندران با شخصیت زیر مشغول فعالیت می باشند :
  1. بندر امیر آباد : با ١٢٠٠ هکتار زمین خریداری شده و ٨٠٠ هکتار زمین در دست خرید ، ١٥ اسکله ، ٣/٤٨٦/٩٧٩ تن تخلیه و بارگیری در سال ١٣٩٤ ف ٤٠٠٩ میلیارد ریال سرمایه گذاری ، ١٨ سال قدمت و تعداد ٨١٧ فروند کشتی پهلو گرفته در سال ١٣٩٣.
  2. بندر نوشهر : با ٤٤ هکتار وسعت ، ١١ اسکله ، ٧٤٤/٠٣١ تن تخلیه و بارگیری در سال ٩٣ ، ٧٦ سال قدمت و تعداد ٢٧٥ فروند کشتی پهلو گرفته در سال ١٣٩٣.
  3. بندر بابلسر : با ٦٠ هکتار وسعت ، ٢٧٩/٩٥١ تن تخلیه و بارگیری در سال ٩٣ ، ٢٥٠ میلیارد ریال سرمایه گذاری ، ٩ سال سابقه و تعداد ٨٨ فروند کشتی پهلو گرفته در سال ١٣٩٣.
کارشناسان ذی ربط با توجه به جمیع جهات و مشخصات فنی ، جغرافیایی و زیر ساختی ، بندر امیر آباد را شایسته ترین بندر استان برای بدل شدن به (( منطقه آزاد تجاری – صنعتی )) دانسته و برخی از مهمترین ظرفیت های آن را به قرار زیر بر می شمارد :
  • همجواری با بندر نفتی نکا
  • همجواری با کشتی سازی صدرا
  • همجواری با پایانه نفتی شمال کشور
  • همجواری با نیروگاه تولید برق شهید سلیمی نکا
  • همجواری با فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری و گرگان
  • بر خورداری از زیر ساخت های حمل و نقل مدرن و چند وجهی
  • پایلوت غله در شمال کشور
  • بزرگترین بندر نسل سوم در شمال کشور
  • سومین بندر کشور به لحاظ وسعت
  • دسترسی آسان به بازار ٣٠٠ میلیون نفری کشورهای حوزه CIS
  • برخورداری از ٩٨ درصد سهم صادرات بنادر مازندران
  • برخورداری از ٨٨ درصد سهم واردات بنادر شمال کشور
  • و….
عنایت می فرمائید که محرومیت مازندران از داشته منطقه ویژه اقتصادی – صنعتی در واقع نشانه مظلومیت آن است. بنابراین با توجه به نام گذاری سال ٩٥ به عنوان ((اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل )) از سوی مقام معظم رهبری و با عنایت به ظرفیت های بالای مازندران و نقش انکار ناپذیر آن در اقتصاد کشور و اهتمام دولت برای رونق اقتصادی و افزایش تراز تجاری کشور ، درخواست دارم که انتخاب ((منطقه آزاد تجاری – صنعتی )) را در هیات دولت مطرح کرده و مقدمه تصویب آن در مجلس شورای اسلامی را فراهم نمائید.
در این رابطه مجمع نمایندگان استان مازندران نیز همسو و هم جهت با نظرات کارشناسی ارگان های ذیربط در مکان یابی مناسب از هر گونه کمکی دریغ نخواهند نمود.
از دستور مساعدی که صادر می فرمائید تقدیر و تشکر دارم .
علی اصغر یوسف نژاد
نماینده مردم شریف ساری و میاندرود
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
تمام این نامه متعصبانه تنظیم شده.وسعت امیراباد را با محاسبه نابودی خلیج گرگان و تالاب میانکاله ۱۲۰۰هکتار اعلام کرده.برو تو گوگل بنویس خلیج گرگان.اولین مطلب تو ویکیپدیا عامل خشکی خلیج را احداث بندر امیراباد در جنب میانکاله نوشته.رفرانس تحقیق گروه علمی دانشگاه محیط زیست فردوسی مشهد.اول اینکه هر بچه ای میداند شرق مازندران اصلا عمق کشتیرانی ندارد .و اگر داشت رضاخان صد سال پیش جای نوشهر بندر را در زادگاه خودش شرق استان میساخت.دوم اینکه فرودگاه را شهر نوشهر دارد.نه روستای امیراباد. ملت را کند ذهن فرض کردی که فرودگاه دشت ناز ساری را بنام امیراباد جا کردی‌.سوم اینکه جریان خزر از غرب شروع ودر شرق تمام میشود و کل رسوب آب خزر در امیراباد هست.مگر میشود تا آخر عمر امیراباد را هر روز لایروبی کنی؟چهارم اینکه بندر نوشهر نزدیکترین بندر کشور به پایتخت.و عمیق ترین ساحل خزر هست.پس از افتتاح دوفاز آزادراه تهران به شمال در عید۹۶فاصله دو ساعت شده.و پس از تکمیل فاز آخر فاصله تهران تا نوشهر یک ساعته میشود.و با تغییر بافت جمعیتی نوشهر و چالوس علاوه بر منطقه آزاد نوشهر.استان جدید مازندران غربی تشکیل خواهد شد.
محمدی
|
-
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
خبر جدید .مجلس تصویب کرد منطقه آزاد فقط با اکی و اجازه سازمان محیط زیست مجاز است و باتوجه به نابودی تدریجی میانکاله.امیراباد منتفی هست
ارسال نظر