مدیرعامل شرکت کشتیرانی ج.ا.ا با بیان اینکه ارزش افزوده بانکرینگ میتواند نصیب مردم کشورمان شود، ادامه داد: 87 درصد تجارت دنیا از طریق دریا انجام میشود که در ایران این رقم به 85 درصد می رسد بنابراین کشتیرانی رکن صادرات و واردات است.
به گزارش مارین نیوز، محمد سعیدی در مراسم افتتاح فاز اول بانکرینگ قشم با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت یازدهم اظهار داشت: خوشبختانه بعد از برجام فضای جدیدی در کشور ایجاد شده است و شاهد توسعه پروژههای مختلف در کشور هستیم.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی ج.ا.ا ادامه داد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان شرکتی که بزرگترین ناوگان را در منطقه در اختیار دارد تاثیر بسزایی در صادرات و واردات و ایجاد فضای اشتغال دارد.
سعیدی با اشاره به اهمیت راهاندازی بانکرینگ گفت: یکی از دغدغه مسئولان این است که چرا ایران که دارای منابع سوختی فراوانی است در مسئله بانکرینگ به طور جدی ورود نکرده و بازرگانی تولیدات نفتی کشور ما در منطقه و خاک کشور دیگری انجام میشود.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی ج.ا.ا با تاکید براینکه قیمت سوخت رسانی و بانکرینگ در مقایسه با سوخترسانی در بندر فجیره امارات پنج تا هفت دلار در هر لیتر ارزانتر است، گفت: در حالی که منابع نفت و گاز را در اختیار داریم چرا باید این زنجیره و این ارزش افزوده نصیب مردم کشورمان نشود.
وی با بیان اینکه حدود یک و نیم میلیارد دلار از درآمدهای صادرات پتروشیمی نصیب بروکرها میشود ادامه داد: در این صنعت بیشترین درآمد را واسطهگران دریافت میکنند و چیزی نصیب تولیدکنندهها نمی شود.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی با اشاره به ظرفیت 500 هزار تنی بانکرینگ سلخ قشم که فاز اول آن امروز به بهرهبرداری رسید، اظهار داشت: پس از برجام 17 خط بینالمللی به بنادر ایران بازگشتند و بازار بسیار خوبی برای بخش دریایی در کشورمان ایجاد شد.
سعیدی با بیان اینکه 42 درصد از هزینههای کشتیرانی متعلق به هزینههای سوخت آن است، گفت: اگر ما بتوانیم سوخت کشتیهای منطقه را تامین کنیم دیگر نیازی نیست که خطوط کشتیرانی انحراف 120 مایلی داشته باشند تا به بندر فجیره برسند.
وی با بیان اینکه ارزش افزوده بانکرینگ میتواند نصیب مردم کشورمان شود، ادامه داد: 87 درصد تجارت دنیا از طریق دریا انجام میشود که در ایران این رقم به 85 درصد می رسد بنابراین کشتیرانی رکن صادرات و واردات است.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی با بیان اینکه پس از برجام توانستیم به تمام بنادر دنیا به جز دو کشور دسترسی پیدا کنیم گفت: در حالی که قبل از تحریم فقط یک سرویس به شانگهای داشتیم امروز پنج خط مشترک به تمام نقاط دنیا داریم و آسیای شرقی، اروپا، آفریقا، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی را پوشش میدهیم.
منبع : ایلنا