کد خبر: ۳۶۳۲۰
تعداد بازدید: ۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸

آخرین وضعیت قیمت سوخت شناورها / فعلا افزایش در دستور کارنیست

معاون امور دریایی سازمان بنادر دریانوردی آخرین وضعیت قیمت سوخت شناورهای مسافری و باری و نیز قیمت بلیت شناورهای مسافری را در سال ۱۳۹۸ تشریح کرد.
به گزارش مارین نیوز، معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه قیمت سوخت شناورهای مسافری و باری از سوی مجموعه وزارت نفت تعیین می ‌شود، اظهار داشت: سوخت شناورهای مسافری در آب‌های داخلی به صورت یارانه‌ای و سوخت شناورهای باری در آب‌های بین‌المللی نیز با قیمت آزاد محاسبه می‌شود و تا این لحظه افزایش قیمت سوخت شناورهای مسافری و باری در دستور کار نیست و در این رابطه افزایش قیمتی ابلاغ نشده است.
هادی حق‌شناس در مورد وضعیت قیمت بلیت شناورهای مسافری در سال جاری نیز بیان کرد: در برخی مسیرها شاهد افزایش قیمت ۲۰ درصدی بلیت شناورهای مسافری برای مسافران غیربومی بودیم و این افزایش مبلغ برای گردشگران لحاظ شد.
وی افزود: با اتمام ایام نوروز در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری، شاهد افزایش قیمت بودیم و با اتمام این ایام قیمت‌ها به حالت قبل بازگشت.


تخلیه و بارگیری کالا روی زمین نمی‌ ماند‌
حق ‌شناس با تاکید بر اینکه هیچ یک از بنادر ایران تحریم نیستند، اظهار داشت: همه خطوط کشتیرانی (‌لاینرها) دنیا امکان ورود به همه بنادر ایران را دارا هستند.
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: اما لاینرهای خارجی در راستای منافع خود و هراس از تحریم‌های آمریکا است که به بنادر ما نمی‌آیند و گرنه بنادر ما تحریم نیستند؛ از سوی دیگر کشور آمریکا در برخی لاینرها هم سهام‌دار است که همین امر هم موجب شده است این لاینرها مایل نباشند به بنادر ما بیایند.
حق‌شناس با تأکید بر اینکه لاینرها در راستای منافع اقتصادی به بنادر می‌آیند، ادامه داد: البته تعدادی از لاینرهای دنیا همچنان به بنادر ما می‌آیند اما تعدادی از لاینر‌هایی که خصوصاً مربوط به کشورهای اروپایی بود، آمدن خود را به بنادر ایران در این شرایط متوقف کرده‌اند.
وی درباره‌ رایزنی برای حضور لاینرهای خارجی در بندر شهید بهشتی چابهار به جای بندر شهید رجایی، اظهار داشت:‌ همان‌گونه که گفته شد، لاینرها با اهداف اقتصادی به بنادر می‌آیند؛ به هر حال آن مزیت اقتصادی که بندر شهید رجایی برای برخی لاینرها دارد، طبیعتا در بندر شهید بهشتی چابهار وجود ندارد؛ از سوی دیگر مزیتی که بندر چابهار برای کشورهای آسیای میانه دارد، دیگر بنادر ما در حوزه خلیج فارس، آن مزیت را ندارند؛ همین مزیت‌ها مبنای اقتصاد لاینر و انتخاب است.
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به وجود کشتی‌‌ها در بندر امام خمینی (ره) برای تخلیه و بارگیری کالا، افزود: در دوران تحریم‌های ظالمانه قبلی هم که برخی خطوط کشتیرانی ‌بلافاصله بنادر ایران را ترک کردند و در ایران حضور نداشتند، مشکلی برای ما رخ نداد و تخلیه و بارگیری انجام شد.
حق‌شناس تأکید کرد: از سوی دیگر بخش زیادی از تخلیه و بارگیری و حمل کالاهای کشورمان پیش از‌ تحریم‌ و یا در دوران تحریم  توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حمل می‌شود.






منبع: فارس و ایسنا 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارشناس بنادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
0
0
وضع مالکان کشتی در موضوع سوخت خیلی خراب است خواهش می کنم بیشتر کمک کنید
ارسال نظر