کد خبر: ۳۶۸۵۹
تعداد بازدید: ۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳

آیا بعد از دکل گمشده باید منتظر شنیدن خبر کشتی های گمشده باشیم؟!

رسانه ها مرداد ماه خبری منتشر کردند ‌که از تخلفی بزرگ در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر از دست دادن ۴ کشتی تانکری پرده برداشت اما در کمال تعجب پاسخی از این شرکت اعلام نگردید.
به گزارش مارین نیوز، خبرگزاری آنا و پس از آن سایر رسانه ها مرداد ماه خبری منتشر کردند ‌که در آن از تخلفی بزرگ در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر از دست دادن ۴ کشتی تانکری پرده برداشته شد که در کمال تعجب نه تنها پاسخی از این شرکت اعلام نگردید بلکه عاملین این رویداد که به گفته کارشناسان زیان هنگفت تری در مقایسه با مفقودی دکل های گمشده معروف به شرکت و سهامداران آن وارد ساختند، مناصب و پست های مدیریتی بالا تری در این سازمان نصیبشان گردید! 
کشتی های تانکر نامبرده طی قراردادی به یک شرکت یونانی به نام ماروین توسط مدیر عامل وقت شرکت حمل فله کشتیرانی به صورت اجاره داده شد در حالیکه شرکت یونانی بدهی کلانی در حدود ۳ میلیون دلار به کشتیرانی بابت اجاره یک فروند کشتی تانکر بدهکار بود و از پرداخت کامل آن سر باز میزد.

گفتنی است با احتساب ۳ فروند تانکر جدید که به این شرکت داده شده هم اکنون ۴ فروند کشتی ناوگان ملی با احتساب ۱۵۰ میلیون دلار و ۱۶ میلیون دلار هزینه اجاره در اختیار شرکت یونانی قرار گرفته و شرکت مذکور هم از پرداخت اجاره و هم از باز گرداندن کشتی ها سر باز میزند و ادعای مالکیت کشتی ها را نیز دارد!


اما سوال های ما در این خصوص همچنان باقی است و انتظار می رود نهادهای نظارتی با ورود به این موضوع با درجه اهمیت بالا به ابهامات موجود پاسخ دهند. از جمله اینکه؛
1- آیا بازرسی شستا به عنوان متولی نظارتی در جریان این موضوع بوده یا خیر؟ اگر در جریان نبوده انتظار می رود به فوریت به این موضوع ورود کند و چنانچه از موضوع آگاه است افکار عمومی را در جریان جزئیات این اتفاق قرار بدهد.
2- عاملین این تخلف در صورت صحت چه کسانی هستند و چرا تا کنون نسبت به پایمال شدن حقوق میلیونها سهامدار بازنشسته پاسخ روشنی ارائه نشده است.
3- اگر اتفاق ناگواری رخ نداده سریعتر با قبول مسوولیت اعلام شود تا حیثیت افراد نامبرده حفظ و شان آنها دستخوش اتهامات کذب قرار نگیرد و چنانچه قصوری رخ داده چرا تاکنون برخوردی صورت نگرفته است؟ و حتی به اصلی ترین شخص مورد نظر منصب بالاتری در حد معاونت اعطا شده است؟
4- آیا مدیریت تخصصی زیر مجموعه کشتیرانی خصوصا شرکت مدیریت کشتی، نمی بایست شرکت حمل فله را نسبت به این مساله برای جلوگیری از این موضوع باخبر و آگاه می ساخت؟
5- راه حل باز پس گیری اموال ملی در این پرونده از شرکت یونانی چیست؟











منبع: نفت ما
ارسال نظر