تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۹۲۶۵
تعداد بازدید: ۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸

هند به دنبال توسعه صنعت کشتی‌سازی پیشرفته با همکاری هیوندای

شرکت HD Hyundai کره جنوبی به دنبال فرصت‌هایی در هند برای ایجاد یک کارخانه کشتی‌سازی یا برقراری همکاری با شرکت‌های داخلی است. این تلاش‌ها با هدف تبدیل هند به یک کشور برتر در زمینه کشتی‌سازی انجام می‌شود که با حمایت دولت هند و برنامه‌های آن برای توسعه این صنعت همزمان است.

به گزارش مارین نیوز از Maritime Executive، در گزارشی از روزنامه The Times of India آمده است که شرکت HD Hyundai کره جنوبی به دنبال فرصت‌هایی در هند برای ایجاد یک کارخانه کشتی‌سازی یا برقراری همکاری با شرکت‌های داخلی آن است. این تلاش‌ها با هدف تبدیل هند به یک کشور برتر در زمینه کشتی‌سازی انجام می‌شود که با حمایت دولت هند و برنامه‌های آن برای توسعه این صنعت همزمان است.
هیأتی از شرکت HD Hyundai در بازدید از تاسیسات هند و مذاکره با کشتی‌سازان داخلی مشغول هستند. روزنامه مذکور ارتباطاتی بین کره‌ای‌ها و شرکت L&T و دیگر شرکت‌ها برای همکاری‌های احتمالی گزارش کرده است. همچنین، کره‌ای‌ها به ارزیابی مکان‌های مختلف برای ایجاد کارخانه کشتی‌سازی می‌پردازند و رقابت بین ایالت‌های هند برای جذب سرمایه‌گذاری‌های احتمالی را تحریک می‌کنند.
بر اساس این گزارش، بازدید هیئت از HD Hyundai پاسخ به بازدید نمایندگان هند از کره جنوبی در دسامبر سال گذشته بوده است. در این بازدید، نمایندگان دولت هند به رهبری ش. تی کی راماچاندران، وزیر بنادر و حمل‌ونقل دریایی، با سه شرکت بزرگ کشتی‌سازی کره جنوبی دیدار کردند و علاقه‌مندی دولت هند به همکاری‌های بیشتر را ابراز کردند.
نخست‌وزیر هند، نارندرا مودی، برنامه‌هایی برای معرفی هند به عنوان یکی از کشورهای برتر در زمینه کشتی‌سازی در سطح بین‌المللی اعلام کرده است. دولت هند این صنعت را برای آینده بحرانی می‌داند و معتقد است که کاهش هزینه‌های بین‌المللی، تقویت تجارت خارجی و افزایش درآمدهای ارزی از مزایای آن است. هدف این است که هند تا سال 2030 به رتبه‌ی ده کشور برتر کشتی‌سازی و تا سال 2047 به رتبه‌ی پنج کشور برتر جهان برسد.
HD Hyundai که بزرگترین شرکت کشتی‌سازی کره جنوبی است، همچنان با رقابت شدید از سوی شرکت‌های کشتی‌سازی چینی مواجه است. با وجود هزینه‌های بالا و محدودیت‌های ظرفیت، این شرکت توانست در سال 2024 سودآوری خوبی داشته باشد و سفارش‌های جدید تا سال 2026 یا بیشتر پر شده‌اند. تلاش‌های این شرکت برای همکاری‌های خارجی در گذشته از جمله در فیلیپین موفق نبوده است.
شرکت هیوندای در حال ترسیم استراتژی بلندمدت خود با تمرکز بر خودکارسازی و فناوری‌های سبز است تا بهره‌وری را افزایش دهد. این شرکت در سال 2021 برنامه‌ی خود برای کشتی‌سازی آینده را آغاز کرد و از جدیدترین فناوری‌ها از جمله هوش مصنوعی و دوقلوهای دیجیتال استفاده می‌کند تا بهره‌وری و ایمنی را افزایش دهد.
این هفته، شریک Hyundai در پروژه کشتی‌سازی آینده، شرکت Palantir Technologies، ویدئویی (که در انتهای می توانید ببینید) در کره جنوبی منتشر کرد که تلاش‌ها برای ایجاد یک کارخانه کشتی‌سازی خودکار را نشان می‌دهد. Palantir Technologies   در زمینه توسعه نرم‌افزارهای تحلیل داده‌های بزرگ تخصص دارد.  Hyundai اعلام کرده که بهره‌وری را در کشتی‌سازی تا 30 درصد افزایش خواهد داد و زمان تولید کشتی‌های جدید را نیز تا 30 درصد کاهش خواهد داد. هدف این است که پروژه Future of Shipyard تا سال 2030 به پایان برسد.

تعداد بازدید : 2
ارسال نظر