تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۹۲۹۵
تعداد بازدید: ۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹

استقبال British Marine از گزارش CB7 درباره کربن‌زدایی و نقش حیاتی زیست‌سوخت‌ها

British Marine از انتشار گزارش هفتمین بودجه کربنی (CB7) توسط کمیته تغییرات اقلیمی  (CCC)  استقبال کرده است. این گزارش برای اولین بار مسیر روشنی برای کربن‌زدایی در بخش‌های دریایی، کشتیرانی و صنایع مرتبط ارائه می‌دهد و بر نقش حیاتی زیست‌سوخت‌ها به‌عنوان سوخت انتقالی تأکید می‌کند.

به گزارش مارین نیوز از Marine Industry News، نکته مهم برای صنعت تفریحات دریایی بریتانیا این است که کمیته تغییرات اقلیمی (CCC) به طور رسمی استفاده از زیست‌سوخت‌ها را به‌عنوان یک سوخت انتقالی حیاتی برای کمک به کربن‌زدایی این صنعت به رسمیت شناخته است؛ موضوعی که بازتاب‌دهنده دیدگاه‌ها و پیشنهادات British Marine و اعضای آن بوده است.

استقبال British Marine از گزارش CB7 درباره کربن‌زدایی و نقش حیاتی زیست‌سوخت‌ها

عکس از British Marine

کمیته تغییرات اقلیمی یک نهاد مستقل است که بر اساس قانون تغییرات اقلیمی سال ۲۰۰۸ به دولت بریتانیا و دولت‌های مستقل وابسته به آن در زمینه تغییرات اقلیمی مشاوره می‌دهد.
گزارش CB7 دوره زمانی ۲۰۳۸ تا ۲۰۴۲ را پوشش می‌دهد و رویکردی متوازن برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش‌های دریایی ارائه می‌دهد. در بخش تفریحات دریایی، کمیته تغییرات اقلیمی (CCC) بیان می‌کند: "تا سال ۲۰۵۰ و در مسیر متوازن، نیمی از ناوگان آبراه‌های داخلی و کشتی‌های تفریحی با استفاده از فناوری محرک الکتریکی که هم‌اکنون نیز در حال بهره‌برداری است، کربن‌زدایی می‌شوند و نیمه دیگر این ناوگان به زیست‌سوخت‌ها روی می‌آورند."
این تأییدیه از اهمیت بالایی برای بخش تفریحات دریایی برخوردار است، زیرا کشتی‌های موجود با طول عمر طولانی در طول فرایند توسعه فناوری‌های کربن‌زدایی به سوخت‌های جایگزین کم‌کربن نیاز دارند. زیست‌سوخت‌ها که با تغییرات جزئی می‌توانند با موتورهای فعلی سازگار شوند به‌عنوان یک راه‌حل انتقالی عمل می‌کنند.
British Marine، با همکاری اعضایی همچون Princess Yachts، اطلاعات و داده‌های موردنیاز را در اختیار کمیته تغییرات اقلیمی (CCC) قرار داده است. این اقدامات در جهت حمایت از شورای بین‌المللی انجمن‌های صنعت دریایی (ICOMIA) و مشارکت در پروژه تحقیقاتی "Pathways to Propulsion" صورت گرفته است.
این پروژه پایه‌ای علمی و زیست‌محیطی برای سوخت‌های جایگزین، از جمله زیست‌سوخت‌ها، در بخش جهانی تفریحات دریایی ایجاد کرد. گزارش نهایی این پروژه، که به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های ناوگان تفریحی بریتانیا پرداخته بود، به کمیته تغییرات اقلیمی (CCC) ارائه شد تا در شکل‌گیری توصیه‌های بودجه کربنی هفتم (CB7) تأثیرگذار باشد.
این نتیجه اهمیت پروژه‌های بلندمدت و مشارکتی مانند "Propelling Our Future" را برجسته می‌کند؛ جایی که صنعت و سیاست می‌توانند با هماهنگی، مسیرهای واقع‌بینانه‌ و عملی برای دستیابی به انتشار خالص صفر ایجاد کنند.

استقبال British Marine از گزارش CB7 درباره کربن‌زدایی و نقش حیاتی زیست‌سوخت‌ها

لزلی رابینسون، مدیرعامل British Marine، بیان می‌کند: این نمونه‌ای برجسته از کارهای حیاتی است که British Marine به نمایندگی از اعضای خود انجام می‌دهد. با تلفیق دانش صنعتی، تخصص فنی و همکاری جهانی، اطمینان حاصل کردیم که کمیته تغییرات اقلیمی (CCC) هم فرصت‌ها و هم چالش‌هایی را که بخش تفریحات دریایی در مسیر دستیابی به انتشار خالص صفر با آن مواجه است، درک کند. به رسمیت شناختن زیست‌سوخت‌ها نتیجه مستقیم این تلاش‌هاست و این بدان معناست که ما یک مسیر عملی و مبتنی بر شواهد را تضمین کرده‌ایم که از آینده‌ای پایدار برای صنعت ما حمایت می‌کند.
بریتیش مارین همچنین در پروژه Blue Boat Horizon با اعضای خود همکاری می‌کند. یک مشارکت با European Boating Industry (EBI) ،ICOMIA و National Marine Manufacturers Association (NMMA) برای توسعه و هدایت یک روش‌شناسی ارزیابی چرخه عمر (LCA) که به رهبری صنعت انجام می‌شود. هدف این روش، کمک به کسب‌وکارهای دریایی در راستای رعایت قوانین زیست‌محیطی آینده محصولات از طریق ادغام پایداری در سراسر چرخه عمر محصولات است./

 

ارسال نظر