به گزارش مارین نیوز، مدیر ارتباط با مشتریان سازمان صنایع دریایی در این همایش با تأكید بر ارتقای كیفیت محصولات این سازمان و جلوگیری از خروج و تحویل محصولات نامنطبق با استانداردها به مشتریان، گفت: لازمه این امر، همكاری سهجانبه مشتریان، صنایع و سازمان صنایع دریایی است.
وی افزود: در این زمینه، اقداماتی چون بهبود تجهیزات و ارتقای دانش فنی توسط صنایع، آموزش مستمر كاربران و استفاده از افراد آموزش دیده در كاربری شناورها توسط مشتریان، توجه دقیقتر به گارنتی و وارانتی در قراردادهای فیمابین باید مورد توجه قرار گیرد.
این مدیر صنایع دفاعی كشور درعینحال، خواستار توجه به محدودیتهای صنایع دریایی هنگام تأمین قطعات و تجهیزات در قراردادها شد.
در ادامه این همایش، نمایندگان مشتریان اصلی نظرات و درخواستهای خود را بیان كردند.
حضور مشتری كنار سازنده در كلیه مراحل ساخت، نقشههای فنی و كتابچههای مورد نیاز، استفاده از مؤسات ردهبندی مطمئن، حضور افراد مجرب در تیم نظارت، انطباق با استانداردهای موجود، همكاری با مشتری و توجه به مشكلات طرفین، آموزش كاربران قبل از تحویل شناور و ارائه كتب، مستندات و قطعات یدكی به همراه شناور از جمله خواستههای مشتریان از سازمان صنایع دریایی بود.
گفتنی است، صنایع دریایی شهیدجولایی توسط ممیزان مركز استاندارد دفاعی ایران مورد ممیزی قرار گرفته و موفق به دریافت گواهینامه سیستم آموزش كاركنان ISO10015 شده است.