به گزارش مارین نيوز، محمد قائممقامی امروز در همایش چالشها و راهکارهای ترافیکی فراروی بندر شهیدرجایی افزود: طرح اولیه بندر شهیدرجایی در سال 1956 مطالعه شد و از سال 1964 علمیات اجرایی آن آغاز شد.
وی ادامه داد: امروز با گذشته بیش از نیم قرن از آغاز به کار این بندر، ما شاهد رشد و توسعه بسیار آن در بخشهای مختلف و تأثیر این بندر مهم بعنوان نبض اقتصادی کشور در تولید ناخالص ملی هستیم.
قائم مقامی با اشاره به اینکه «بندر شهیدرجایی بهترین گزینه ارایه خدمات در منطقه خلیج فارس است»، یادآور شد: این در شرایطی است که ما امروز شاهد فعالیت بنادری همچون بندر جبلعلی به عنوان یک بندر هاب در منطقه خلیج فارس هستیم.
وی با بیان اینکه «شاید علت تبدیل نشدن بندر شهید رجایی به یک بندر هاب در منطقه خلیج فارس تا به امروز معضلات ترافیکی آن است»، گفت: چالشهای ترافیکی در این بندر موجب شده تا قیمت ارایه خدمات نیز در آن افزایش یابد که این مساله امکان رقابت این بندر با سایر بنادر منطقه را به شدت کاهش داده است.
رییس هیأت مدیره انجمن پایانهداران ایران تأکید کرد: با حل معضلات ترافیکی بندر شهیدرجایی ما در آیندهای نزدیک شاهد تبدیل این بندر به یک بندر هاب در منطقه خلیج فارس خواهیم بود.