به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، 6 فروند از این شناورها برای شرکت دریایی اورگرین و 4 فروند دیگر برای شرکت بینالمللی EverGreen S.A. (Panam) ساخته خواهند شد. قیمت ساخت هر شناور از این مجموعه 103 میلیون دلار برآورد شده است.
این شناورها بر اساس طرح جدیدی که توسط دکتر چانگ یونگ فا، رئیس گروه اورگرین، حدود 10 سال پیش توسعه يافت و اولین بار در سال 2003 معرفی شد، ساخته میشوند. از آن زمان، امکانات مختلفی برای هر شناور خطوط اورگرین در نظر گرفته و ساخته میشود.
کشتیهای نوع L به شرکت اورگرین در مورد تحقق برنامه استحکامی گروه اطمینان میدهد و البته شرایط جایگزینی را هم برآورده میکند. این کشتیهای جدید با طول کلی 334.8 متر و عرض 45.8 متر، سرعت عملیاتی 24.5 نات خواهند داشت. البته سیستمهایی برای مصرف سوخت کمتر و انجام عملیاتهای دریایی بهینه طراحی شده است تا خطوط کشتیرانی را بسیار منظم و وقتشناس کند.
این شناورها شروع برنامه سفارشهای نسل جدید کشتیهای کانتینربری هستند که توسط شرکت اورگرین به چند کارخانه کشتیسازی آسیایی سفارش داده شدهاند.
شرکت اورگرين که در سال 1968 تأسیس شده، مذاکراتی را در مورد قیمت شناورها و تواناییهای فنی آنها (برای ارضاء شرایط سختگیرانه شرکت در مورد موارد زیستمحیطی و کاهش مصرف سوخت کشتیها) با کارخانجات کشتیسازی انجام میدهد و بعد از آن، جزئیات برنامه جدید را علنی خواهد کرد.
بورنسون هسی، رئیس یکی از بخشهای شرکت دریایی اورگرین، دراینباره گفته است: تعهد بلندمدت شرکت اورگرین به بهبود مسائل زیست محیطی با این سری از شناورهای جدید وارد مرحله جدیدی میشود.
او ادامه داده است: تأکید بر کاهش مصرف سوخت در آینده میزان آلایندههای کربنی را که ما روی این کره سبز به جا میگذاریم، کاهش خواهد داد.