به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، این مؤسسه کشتیها را قبل از تحویل برای بازیابی خریداری میکند.
مؤسسه ردهبندی GL آلمان به مؤسسه GMS برای اجرای کنوانسیون هنگ کنگ در مورد بازیابی سبز کشتیها کمک میکند.
همچنین، مؤسسه ردهبندی GL در مورد بازیابی سبز کشتیها توسط مؤسسه GMS به صاحبان آنها اطمینان میدهد.
این سرویس برای صاحبان کشتیهایی است که خود را در مورد بازیابی کشتیهایشان مسؤول میدانند و بطور اختیاری معاهده هنگ کنگ را (که در سالهای بعد بطور اجباری اجرا خواهد شد)، اجرا میکنند.
بر اساس توافق بین مؤسسات GMS و GL، مؤسسه ردهبندی GL در آمادهسازی و فرایند بازیابی و همچنین تهیه لیست مواد خطرناک بکار رفته داخل کشتی (IHM) نظارت میکند.
کنوانسیون هنگ کنگ در یک کنفرانس دیپلماتیک در ماه می سال ۲۰۰۹ و بمنظور ارتقای استانداردهای بازیابی سالم و دوستدار محیط زیست کشتیها اتخاذ شده بود.
IHM یک سند مخصوص هر کشتی است که در آن لیست مواد خطرناک بکار رفته داخل کشتیها که ممکن است در دوره فعالیت یا هنگام بازیابی برای محیط زیست و انسانها مضر باشد و به توجه خاصی نیاز دارند؛ آورده شده است.
برای کشتیهای نو، تهیه لیست IHM بطور کامل به تبادل اسناد و اطلاعات بین کارخانههای کشتیسازی و تهیهکنندگان قطعات وابسته است. برای کشتیهای موجود، متخصصان در این زمینه باید برای آماده کردن لیست IHM به خدمت گرفته شوند.
GL تنها مؤسسه ردهبندی است که برای اطمینان در تهیه سریع و دقیق لیستهای IHM و بر طبق مقررات IMO و ISO (ISO 30005)، یک شبکه بینالمللی از متخصصان تأیید شده در مورد مواد خطرناک (HazMat) تشکیل داده است.
کنوانسیون هنگ کنگ الزامات بیشتری را برای صاحبان کشتیها از جمله داشتن یک لیست IHM طی دوره دریانوردی و عمر کشتی و فروختن کشتی به مجموعههای بازیابیای که استانداردهای لازم را رعایت میکنند؛ در نظر گرفته است.
روندی که مجموعههای بازیابی برای بازیابی کشتیها انجام میدهند؛ تا حد زیادی به لیست IHM بستگی دارد. طبق این کنوانسیون همه گروههای درگیر در روند بازیابی کشتیها باید اطمینان حاصل کنند که کارهای زیر نظر آنها مطابق با مقتضیات کنوانسیون انجام میشود.
مؤسسه ردهبندی GL برای تشویق و آگاهی شرکتها، بستههای اطلاعاتی در مورد این کنوانسیون آماده کرده و اعلام کرده است که آماده هرگونه همکاری با کارخانجات کشتیسازی، شرکتها، صاحبان کشتیها و ... برای اجرای این کنوانسیون است.