محمدعلی وفایی در گفتوگو با خبرنگار مارین نیوز با اشاره به بلاتكلیفی كشتیسازی اروندان پس از واگذاری به شركت سرمایهگذاری تأمین اجتماعی (شستا) گفت: طبعا به دلیل واگذاری، سازمان گسترش، بعنوان مالك قبلی اروندان، نمیتواند در مسایل آن دخالت قانونی داشته باشد؛ اما این، بدان معنا نیست كه ما نسبت به مشكلات اروندان بیتفاوت باشیم.
وی افزود: وزارت صنایع متولی صنعت كشور است و باید در قبال وضعیت همه واحدهای صنعتی پاسخگو باشد؛ چه برسد به مجموعهای چون اروندان كه زیرمجموعه خود ما بوده و هنوز هم مسؤولان آن از همكاران ایدرو هستند.
معاون ایدرو حمایتهای این سازمان از اروندان در شرایط فعلی را «معنوی و فكری» توصیف كرد و گفت: ما جلسات مختلفی را با مدیرعامل شركت اروندان داشتهایم. اما از نظر مالی، به این علت كه شركت از نظر قانونی بابت رد دیون دولت توسط سازمان خصوصیسازی به شستا واگذار شده؛ ما امكان پرداخت نداریم و دیوان محاسبات هم، كاملا بر این امر نظارت دارد. اما اگر شركت به ایدرو برگردد؛ امكان پرداختهای مالی خواهیم داشت.
وفایی در پاسخ به این پرسش كه «مگر قرار است اروندان به سازمان گسترش برگردانده شود؟»، تأكید كرد: حدف ما این است كه این شركت باید تعیین تكلیف شود.
وی توضیح داد: ما از طرف سازمان گسترش نامههای زیادی هم به سازمان خصوصیسازی و رییسجمهوری زدهایم تا مجددا دستور دهند كه از این شركت حمایت شود.
معاون بهرهبرداری و نوسازی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تأكید بر اینكه «كارگران، مهندسان و مدیران اروندان در فشارند»، گفت: از اسفندماه 88 حدود 13 ماه است كه دیگر حمایت ایدرو را به دلیل منع قانونی ندارند و فریادشان بلند است؛ اما عملا كسی رسیدگی نمیكند. ما هم در سازمان گسترش، نامههای متعددی به رییسجمهوری، وزارت اقتصاد و خصوصیسازی زدهایم و رسما گفتهایم اگر در مورد این شركت، تعیین تكلیف نمیكنند؛ لااقل به ایدرو، اجازه حمایت مالی و رفع مشكلات را بدهند.
در همين زمينه:
اروندان مهمان كشتیرانی میشود؛ یا تأسیسات دریایی؟ [كليك كنيد]
بلاتكلیفی و بحران در اروندان؛ در پی واگذاری/ گفتگو با مسعود بریمانی [كلیك كنید]