به گزارش مارین نیوز، محمدشریف شهریاری افزود: از آنجا که انتشار آلایندهها در دریا علاوه بر پیامدهای نامناسب زیستمحیطی، ابعاد گسترده بینالمللی نیز پیدا میکند، یکی از اهداف و ارزشهای سازمانی پایانهها و مخازن پتروشیمی را کنترل آلایندهها و جلوگیری از ورود پساب مجتمعها به دریا قرار دادهایم.
وی ادامه داد: علاوهبر تمام اقدامهای انجام شده، در سال گذشته، تعدادی از کارکنان شرکت را برای حضور در کمیته ایمنی دریایی به لندن اعزام کردیم تا جدیدترین مباحث مربوط به حفظ محیط زیست را فرابگیرند.
مدیرعامل شرکت پایانهها و مخازن پتروشیمی راهاندازی اسکله شماره دو مایعات ماهشهر را یکی از برنامههای شرکت پایانهها و مخازن پتروشیمی در سالجاری اعلام کرد و افزود: هماکنون سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بعنوان کارفرما در حال اتمام مراحل نصب این اسکله است و با توجه به پیشرفت خوب آن پیشبینی میکنیم این اسکله تا پایان سال به شركت پایانهها و مخازن پتروشیمی (بعنوان بهرهبردار) تحویل داده شود.
وی با بیان اینکه «اسکله شماره دو مایعات ماهشهر ظرفیت تخلیه و بارگیری 2 میلیون تن از محصولات پتروشیمی را دارد»، یادآورشد: با توجه به زیرساختها و امکانات مطلوبی که در کنار این اسکله وجود دارد، میتوانیم ظرفیت آن را بیش از این میزان ارتقا بدهیم.
شهریاری بهسازی و استانداردسازی برخی از اسکلههای قدیمی ماهشهر را از دیگر برنامههای در دست اجرای این شرکت در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: برخی اسکلههای موجود در ماهشهر به دلیل قدمت بسیار، دچار فرسودگی هستند؛ از اینرو برنامهریزی شده است تمام تجهیزات و امکانات این اسکلهها بهروز و استاندارد شود.
مدیرعامل شرکت پایانهها و مخازن پتروشیمی با اشاره به ساخت 7 پست اسکله در منطقه ماهشهر گفت: مجموع ظرفیت این اسکلهها برابر 15 میلیون تن در سال است که امکان تخلیه و بارگیری نزدیک به 40 نوع محصول و فرآورده شرکتهای پتروشیمی این منطقه را دارد.
مدیرعامل شرکت پایانهها و مخازن پتروشیمی درباره وضعیت بندر پارس عسلویه و اسکلههای آن نیز گفت: در عسلویه امکان تخلیه و بارگیری 35 میلیون تن محصول پتروشیمی با تنوعی افزون بر 20 نوع محصول از مایعات گازی تا محصولات شیمیایی، پلیمری و مواد فله جامد مانند اوره وجود دارد.
شهریاری سرعت بارگیری بالای محصولات در بندر پارس را یکی از بزرگترین مزیتهای این بندر اعلام کرد و افزود: برای کاهش زمان اشغال اسکلههاست، بارگیری محصولات در هر کشتی گاهی به 2 هزار و 250 تن در ساعت میرسد.
به گفته وی، وجود پایانه کانتینری پایانهها و مخازن پتروشیمی که در سطح وزارت نفت منحصر به فرد است نیز، یکی دیگر از مزیتهای بندر پارس است.