جالب است ۰
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از اختصاص 100 میلیارد تومان برای مبارزه با آلودگی‌های دریایی در کشور خبر داد.
وی با بیان اینکه «داشتن دریای پاک و ایمن برای کشتیرانی مستلزم توسعه همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی است»، گفت: دریای خزر محیط بسته‌ای است و این ویژگی موجب می‌شود که به مسائل زیست ‌محیطی این دریا بیشتر توجه شود.

این مسئول یادآور شد: کشورهای همسایه با این آبراه بزرگ قادرند تا در سایه تعامل سازنده اقدامات مؤثرتری در زمینه مراقبت‌های زیست محیطی و مقابله با سوانح آلودگی‌ها و تهدیدات دریایی انجام دهند.

استیری تردد کشتی‌های تفریحی و گردشگری را از مزیت‌های خاص دریای خزر عنوان کرد و تأکید کرد: نسبت به مسائل ایمنی و نجات جان افراد در دریا باید مصمم باشیم.

وی گسترش تعامل منطقه‌ای و همکاری مستمر با کشورهای همسایه دریای خزر را موضوع اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به استعدادهای موجود در دریای خزر مانند استخراج نفت از این دریا تأکید کرد: به پشتوانه پیش‌بینی یک رشد چشمگیری که در دریای خزر در حال وقوع است توجه به حفظ محیط زیست این دریا ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین موضوع‌های مطرح شده در پروتکل وابسته به کنوانسیون زیست محیطی دریای خزر به ایجاد سیستم حمل مقابله با آلودگی نفتی توسط کشورهای عضو و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای برای مقابله با آلودگی‌ها نفتی و انعقاد موافقت‌نامه‌های دو یا چندجانبه بین کشورهای عضو و ایجاد مرکز و منطقه‌ای برای مقابله با آلودگی نفتی، تبادل اطلاعات و گزارش آلودگی توسط کشورهای عضو اشاره کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه اعلام کرد: این سازمان حدود 100 میلیارد تومان برای مبارزه با آلودگی‌های دریایی اختصاص داد که بخشی از آن در بنادر در حال اجرایی شدن است و بخش دیگری از اعتبار نیز در آینده تحویل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت سه بالگرد برای پایش و کنترل آ‌ب‌های ایران گفت: برای پیشگیری از آلودگی‌های ناشی از فعالیت کشتی‌ها نیز اقدامات مؤثری انجام شده است.

https://marinenews.ir/vdcgwx9q.ak9tu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما