رییس کمیته آموزش و تحقیقات انجمن مهندسی دریایی ایران با ارائه گزارشی کوتاه از فعالیتهای این کمیته، خواستار تداوم پذیرش دانشجو در رشته دریانوردی از سوی وزارت علوم شد.
به گزارش مارین نیوز، دکتر عباس نوبختی در مجمع عمومی انجمن مهندسی دریایی ایران از بررسی پیشنهادهای موجود درباره تعیین سیلابسهای درسی و پیگیری موضوع عدم پذیرش دانشجویان غیربورسیه دریانوردی از سوی دانشگاه علوم دریایی و دریانوردی چابهار بعنوان مهمترین موضوعات کاری کمیته آموزش و تحقیقات در یکسال گذشته یاد کرد.
وی با بیان اینکه «شرکتهای کشتیرانی جمهوری اسلامی و ملی نفتکش ایران به دلیل تحریمها برای جذب نیروی کار جدید مشکل دارند»، گفت: با این حال، این وضعیت پایدار نیست و نباید به دلیل فقدان بورسیه رشته دریانوردی از سوی وزارت علوم تعطیل شود.
نوبختی درعین حال با اشاره به پیگیریهای انجامشده گفت: ظاهرا شرکت ملی نفتکش ایران بورسیه تعدادی دانشجو برای سال آینده را متقبل شده است.