نخستین پاس ناو(ناو محافظ) ساخت پاكستان، امروز با حضور نواز شریف، نخستوزیر این كشور، در بندر كراچی به آب انداخته شد.
به گزارش خبرگزاری كیودو، این ناو ۱۲۱ متری، با كمك چینیها در كارخانه كشتیسازی كراچی ساخته شد.
چین پیش از این، سه ناوچه مشابه را براساس قرارداد سال ۲۰۰۵ میان دو كشور، به نیروی دریایی پاكستان تحویل داد.
نواز شریف در مراسم بهرهبرداری از پاس ناو ساخت پاكستان گفت: این كشتیها به اسلامآباد كمك خواهند كرد كه با چالشهای امنیت دریایی منطقهای و فراملی بهتر روبرو شوند.
وی افزود: ایجاد یك ناوگان سطحی كارآمد، در دستور كار ما است.