جالب است ۰
ارزش صادرات میگو از گلستان از اواخر مهر امسال تاکنون دو برابر پارسال است.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل شیلات گلستان امروز دراین‏باره به خبرنگاران گفت: دراین مدت 304 تن میگو به ارزش یک میلیون و 400 هزار دلار در گلستان تولید شد .

علی‏اکبر پاسندی افزود: این در حالیست که ارزش کل صادرات پارسال میگو از گلستان 700 هزار دلار بود.

وی گفت: تاکنون 200 تن از میگوی صید شده به چین، ویتنام و کره صادر شد و حدود 60 تن میگوی دیگر هم هفته آینده روانه اسپانیا و ایتالیا شود.

مدیرکل شیلات گلستان همچنین گفت: امسال در گلستان 4 تن میگو بیشتر از پارسال تولید شده است. میگوی برداشت شده گلستان در دو کارخانه این استان در بندرترکمن فرآوری می‏شود.

فصل برداشت میگو در گلستان از اواخر مهر تا اواخر آبان است. گلستان تنها استان شمال و پنجمین استان تولیدکننده میگوی کشور است.

تولید میگو در گلستان ایران را به تنها کشور تولیدکننده میگو از آب خزر در بین کشورهای حاشیه این دریا تبدیل کرده است.

https://marinenews.ir/vdci5qaz.t1ayz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما