فرمانده نیروی دریایی غرب هند از آمادگی این کشور برای اعزام یک ناوگان خود به بندرعباس جهت تقویت روابط دو کشور خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، ژنرال شکهار سینها در جریان بازدید از ناوگروه دریایی ارتش که از روز پنجشنبه در بندر بمبئی این کشور پهلو گرفته است، ضمن دیدار و گفتگو با فرماندهان این ناوگروه و تجلیل از آمادگی این یگانها خصوصا زیردریایی یونس اظهار داشت: من فرمانده یکی از زیرسطحیهای مشابه یونس نیز هستم و میدانم که جمهوری اسلامی ایران در نگهداری و استفاده از این زیردریایی چقدر موفق بوده است.
سینها همچنین با تأکید بر لزوم همکاری های بیشتر و تعامل نزدیکتر میان دو کشور ایران و هند، افزود: دو کشور میتوانند چارچوبی را برای همکاریهای مشترک دریایی و برای تامین امنیت کشتیهای تجاری در آبهای غرب هند تا خلیج فارس مشخص کرده و این همکاری به نفع دوکشور و دیگر کشورها است.
وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی هند آمادگی دارد در راستای گسترش همکاری های مشترک دریایی دو کشور و تبادل ناوگروه یک ناوگان خود را به بندر عباس اعزام کند.
ناخدایکم بابک بلوچ، فرمانده ناوگروه 28 نیروی دریایی، نیز در این دیدار، درخصوص مأموریتها و وظایف این ناوگروه توضیحاتی ارائه داد و بر اهمیت توسعه همکاریهای دوجانبه و اقدامات متقابل نیروی دریایی دو کشور برای حفظ امنیت منطقه برای عبور امن کشتیهای تجاری تأکید کرد.
ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش شامل زیردریایی کیلوکلاس یونس، ناوشکن البرز و ناو پشتیبانی بندرعباس با همراهی یک فروند بالگرد نیروی دریایی، روز پنجشنبه در بندر بمبئی هندوستان پهلو گرفته است.
این اولین مأموریت زیردریایی یونس در آبهای شرق اقیانوس هند است.