جالب است ۰
مدیرعامل صنایع فراساحل (صف) با بیان اینکه «پروژه ساخت دو واحد دکل حفاری دریایی در یارد این شرکت در بندرعباس 34 درصد درصد پیشرفت داشته است»، اعلام کرد: برای از سرگیری این پروژه، منتظر پرداخت صورت‏حساب‏های معوقه از سوی کارفرما هستیم.
امیرمحسن خوبان شرق در گفت‏وگو با خبرنگار مارین نیوز افزود: از آنجایی که همواره در خصوص ساخت دکل‏های حفاری دریایی اخذ لیسانس از شرکت‏های امریکایی و اروپایی مطرح بوده و بدون آن عملا پروژه ساخت دکل‏های حفاری دریایی در ایران متوقف می‏شود و از سوی دیگر، فشار روزافزون شرکت‏های اروپایی و امریکایی خوشبختانه این تحریم‏ها و فشارها منجر به این شد که در رابطه با پروژه ساخت دو واحد حفاری جک‏آپ، این شرکت با مشارکت شرکت مهندسی صف رزموند طراحی جک‏آپ را توسط مهندسان و متخصصان ایرانی به پایان برساند و موفق به اخذ تاییدیه موسسه رده‏بندی شود.

وی افزود: علاوه بر آن با ایجاد کنسرسیوم شامل شرکت صف و صنایع استان فارس مقدمات امر جهت بومی‏سازی تجهیزات انجام شده؛ ولی تاکنون پاسخی از طرف کارفرما دریافت نشده است.

مدیرعامل صف تصریح کرد: اگر قراردادهای ساخت دکل‏های حفاری جک‏آپ و شناورهای خدماتی به سازندگان ایرانی داده شود، ضمن ایجاد اشتغال و رونق صنایع دریایی در زمان ساخت می‏توان در رابطه با تعمیرات و راهبری شناورها در زمان بهره‏برداری زمینه اشتغال را ایجاد کرد.

وی یادآور شد: مدیران قبلی شرکت نفت و گاز پارس بارها اعلام کردند که شرکت صف دستاوردهای خوبی کسب کرده و بر حمایت از این دستاوردها تأکید داشتند و از سوی دیگر، مهندس ترکان، مشاور ارشد رییس‏جمهوری، نیز عنوان کرده‏اند که ساخت دکل‏های حفاری دریایی از نان شب هم واجب‏تر است؛ اما علیرغم تأکید مسؤولان وزارت نفت به مدیرعامل محترم شرکت نفت متأسفانه همچنان پروژه متوقف مانده است.

خوبان شرق در پایان خواستار حمایت مالی دولت جهت فعال کردن پروژه جک‏آپ و حمایت از تأمین‏کنندگان و سازندگان شناورهای خدماتی دکل‏های حفاری و بهره‏برداری شد.

https://marinenews.ir/vdcguy9q.ak9uw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما