آخرین روز نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با امضای ۳ تفاهم نامه با شرکتهای داخلی به پایان رسید.
به گزارش مارین نیوز، نخستین تفاهم نامه در آخرین روز نمایشگاه نفت میان شرکت نفت فلات قاره ایران و جهاد دانشگاهی با هدف پیشبرد همکاریهای پژوهشی در حوزههای مختلف تفاهمنامه همکاری به امضا رسید.این تفاهمنامه صبح روز گذشته میان حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و حمید بورد مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران امضا شد.وی در این مراسم با ابراز خرسندی از همکاریهای جهاد دانشگاهی با مجموعه وزارت نفت، اظهار کرد: هدف ما تولید فناوری و استفاده از فناوریهای روزآمد در مسیر حل مشکلات صنعت است.مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از مواردی مانند مطالعات مخزن، زمین شناسی دریا، حفاریهای هوشمند و افقی، تولید مواد شمیایی، مسائل زیست محیطی و بحث بهینه سازی مصرف انرژی به عنوان پتانسیلهای جهاد دانشگاهی برای تمرکز فعالیتهای پژوهشی در حوزه صنعت نفت یاد کرد.بورد نیز در این مراسم عنوان کرد: جهاد دانشگاهی مجموعه ای کم ادعا و توانمند است و امیدواریم مانند سابق بتوانیم از ظرفیتهای این مجموعه استفاده کنیم.وی گفت: جهاد دانشگاهی در حوزههای مختلف از جمله پاکسازی آلایندههای نفتی و تولید مواد شیمیایی مانند دمولسیفایرها، تجارب ارزنده ای دارد و طی ماههای آینده چند تفاهمنامه و قرارداد همکاری میان این دو مجموعه امضا میشود.بورد ادامه داد: شرکت نفت فلات قاره ایران در صدد استفاده از مواد شیمیایی تولیدی جهاد دانشگاهی در منطقه خارک است و با توجه به بازار مصرف ١٠٠ میلیارد تومانی مواد شیمیایی مورد نیاز این شرکت، امیدواریم امکان استفاده از ظرفیتهای جهاد دانشگاهی بیش از پیش فراهم شود.