مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اعلام نمود: قرار داد ۸۵ میلیون دلاری با هندی ها در بندر شهید بهشتی چابهار آغاز شده است.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری هندیها در بندر شهیدبهشتی چابهار، اظهار کرد: این قرارداد با شرکت IPGL هند و با سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری جهت تامین تجهیزات بندری چابهار و در قالب قرارداد BOT به مدت ۱۰ سال و به منظور تولید و خرید تجهیزات آغاز شده است.محمد راستاد با بیان اینکه قرارداد منعقد شده با هندی ها علاوه بر موارد و قراردادهای داخلی در خصوص توسعه بندرشهیدبهشتی چابهار است، اظهار کرد: جلب نظر سرمایه گذاران نیازمند طراحی و ایجاد روش های متنوع قراردادی است که یکی ازاین مدل ها بهره گیری ازقرارداد ساخت،بهرهبرداری و انتقال یا اصطلاحاً (B.O.T(Build-operation-Transfer است که مورد استقبال سرمایهگذاران قرار گرفته است.معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس توافق با این شرکت هندی انتظار میرود تا اواسط تیرماه سال جاری بهرهبرداری موقت از پایانه بندری چابهار آغاز شود.