یک کارشناس سرمایه گذاری بندری ضمن تشریح جزئیات ساخت مگا ترمینال کانتینری عبدالعزیز در بندر دمّام عربستان، گفت: با ساخت این بندر کانتینری، رقابت دائمی بین سه کشور قطر، امارات و عربستان در ارتباط با بازار ایران شکل خواهد گرفت.
به گزارش مارین نیوز، یک کارشناس سرمایه گذاری بندری با بیان اینکه ما پیش از این در بندر گناوه به عنوان اولین بندری که در ایران خصوصی شد، از سال 85 در حوزه ساخت زیرساخت های بندری از جمله اسکله کانتینری، انبار سرپوشیده، محوطه های کانتینری و تامین تجهیزات بندر و ترمینال کانتینری سرمایه گذاری کردیم و اولین سرمایه گذار در بنادر ایران هستیم، اظهار داشت: قرارداد بندر گناوه جهت سرمایهگذاری به ما واگذار شده است، سرمایهگذاری در زیرساختها، اسکله، انبارها، روسازیها و تجهیزات بندری انجام شد و تا پیش از تحریمهای اخیر، بندر گناوه شرایط مناسبی داشت، ظرفیت خوبی در بندر ایجاد شده بود و کشتیهای کانتینری هم به این بندر وارد می شدند.عبدالحسین خدری ادامه داد: اما پس از تحریم های اخیر و هم چنین در دوره فعلی شیوع کرونا، شرایط بندر گناوه نسبت به گذشته تغییر کرد و فعالیت بندر فعلا کمی محدود شده است.وی اظهار کرد: هم چنین خط کشتیرانی کانتینری ایران ـ عمان توسط ما راه اندازی شد که حدود 5 سال فعال است و جا به جایی کانتینری از بندر عباس به عمان انجام می دهد، البته از حدود سه ماه پیش به علت تحریم ها فعلا این خط کشتیرانی متوقف شده است.

