مدیرکل دفتر زیستبومها و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متأسفانه سازمان شیلات به دنبال ترال گونه «یال اسبی» در خلیج فارس است و این درحالی است که دستور رئیس جمهور مبنی بر این بود که صید ترال به صورت دائمی ممنوع شود.
به گزارش مارین نیوز، صید آبزیان به منظور تأمین غذا و استفادههای مختلف در بسیاری از کشورهای دنیا انجام میشود و اگر این برداشت متناسب با ذخیره آبزیان و بهرهکشی از دریا نباشد، مشکلی برای اکوسیستمهای آبی به وجود نمیآورد اما صید بیرویه و غیراصولی میتواند مشکلساز باشد.یکی از انواع مخرب صیادی، صید ترال است که در دولت گذشته در کشور ما نیز انجام شد و کشتیهای غولپیکر ترال علاوه بر نابودی معیشت صیادان محلی، آسیبی غیرقابل جبران را به ذخیره آبزیان دریای خزر وارد کردند.فعالیت مخرب ترالداران با ایستادگی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و حمایت اساتید دانشگاهی و رسانهها در مقابل سازمان شیلات به مدت دو سال متوقف شد. با روی کار آمدن دولت سیزدهم نیز، مخالفت با ترال ادامه پیدا کرد و رئیس جمهور در همان ماههای نخستین دولت، پس از دیداری که با صاحب نظران و دوستداران محیط زیست کشور داشت، هرگونه صید ترال در دریای خزر و خلیج فارس را ممنوع اعلام کرد.
