معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با ابراز نگرانی از افزایش صید غیرمجاز ماهیان در خزر بر ضرورت صید قانونی ماهیان تأکید کرد.
به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی شیلات مازندران، محمد قاسمی دیروز در جلسه بررسی راهکارهای مبارزه با صید غیرمجاز در بابلسر اظهار داشت: دریای خزر در درون خود گنجهای ارزشمندی به نام آبزیان دارد که بهره برداری از آنها در ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و تامین پروتئین مورد نیاز جامعه نقش مهمی دارد.
وی درعینحال افزود: بهرغم افزایش فعالیتهای قانونی صیادی در سالهای اخیر، همچنان با کاهش درآمد صیادان مواجه هستیم.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران بیان داشت: یکی از علتهای مهم کاهش صید، افزایش فعالیتهای صید غیرمجاز در دریاست و در واقع بخشی از سهم صید، نصیب صیادان غیرمجاز میشود.
قاسمی تدوین برنامه جامع حفظ و حراست از ذخایر آبزیان، پشتیبانی قانونی و در صورت نیاز اصلاح و رفع نواقصی های موجود قانونی، آموزش و تکمیل و بهسازی نیروی انسانی، تامین امکانات و تجهیزات یگان حفاظت، کمک از سایر دستگاهها را از راهکارهای مهم برای مبارزه با صیدهای غیر مجاز برشمرد و ادامه داد: با محقق شدن موضوعات فوق میتوانیم توسعه پایدار صید و صیادی را در دریا فراهم کنیم.