کد خبر: ۱۲۹۲۴
تعداد بازدید: ۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

استقبال سرمایه‏گذاران از فعالیت در منطقه ویژه بندر نوشهر

مدیركل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: اولین پروژه سرمایه‏گذاری ساخت سیلوی غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر كلنگ‏زنی شد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سیدنبی سیدپور از كلنگ‏زنی ساخت یك سیلوی غلات در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر خبر داد و گفت: این اولین سرمایه‏گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر پس از ابلاغ این منطقه بعنوان منطقه ویژه است.

وی درباره این پروژه نیز گفت: این سیلوی غلات 50 هزار تنی طی دو فاز 25 هزار تنی و با سرمایه‏ای بالغ بر 70 میلیارد ریال در این منطقه ویژه اقتصادی بندری ساخته می‏شود.

سیدپور با اشاره به استقبال قابل توجه سرمایه‏گذاران برای سرمایه‏گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی، افزود: از زمان ابلاغ قانون منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، سرمایه‏گذاران بسیاری علاقه‏مندی خود را برای فعالیت در این منطقه اعلام كرده‏اند كه در حال بررسی درخواست‏ها و گفتگو با آنان و همچنین، آماده‏سازی اراضی و زیرساخت‏های مورد نیاز هستیم.

وی، موضوع مورد تأكید این سرمایه‏گذاران را مواردی چون ساخت انبار و تأسیسات و مخازن نفتی اعلام كرد.

مدیركل منطقه ویژه اقتصادی بندرنوشهر، در مورد الحاق 200 هكتار به اراضی این منطقه نیز گفت: طرح مربوط به الحاق این اراضی و مناطق مورد نظر به سازمان بنادرو دریانوردی ارائه شده كه پس از تأیید و ابلاغ این سازمان، اقدامات بعدی انجام خواهد شد.

وی افزود: با الحاق این 200 هكتار مجموع اراضی منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به حدود 250 هكتار بالغ خواهد شد.

سیدپور همچنین از توسعه حوضچه خشك بندر نوشهر خبر داد و گفت: مطالعات توسعه و احداث حوضچه جدید در حال انجام است، كه در صورت تأیید این مطالعات توسط سازمان بنادر و دریانوردی؛ عملیات ساخت این حوضچه از سال آینده، آغاز می شود.

گفتنی است، قانون تبدیل بندر نوشهر به منطقه ویژه اقتصادی اوایل سال گذشته ابلاغ شد.

ارسال نظر