پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
تازه های سایت
دادههای جدید نشان میدهد حدود ۵۰۰ هزار تن محصولات نفتی روسیه، در نفتکشهایی که یک هفته قبل، هدف تحریمهای آمریکا قرار گرفتند، در دریا سرگردان شدهاند.
ابوظبی با همکاری نهادهای حملونقل و دریایی خود، پلتفرم دیجیتال MARSDNA را برای تحول در جمعآوری دادهها، پایداری زیستمحیطی، و ارتقای جایگاه جهانی بخش دریایی راهاندازی کرد.
ترامپ:
دونالد ترامپ، رئیسجمهور ایالات متحده، از احتمال بازپسگیری کانال پاناما بهدلیل عدم رعایت اصول اخلاقی و قانونی سخن گفته و تعرفههای سنگین بر کشتیهای آمریکایی را غیرقابلقبول خوانده است. آیا این تهدید به تغییر مسیر سیاستهای پاناما منجر خواهد شد؟
سرویس کشتیرانی DUKE با حرکت اولین کشتی از کراچی پاکستان، مسیر جدیدی برای تجارت میان خاورمیانه و شرق آفریقا ایجاد کرد و به تسهیل صادرات و ارتباطات تجاری کمک میکند.
شرکت DP WORLD امارات با انتقال بزرگترین کشتی لایروب منطقه به سنگال، عملیات لایروبی و احداث اسکله جدیدی را در بندر Ndayane آغاز کرد که ظرفیت پذیرش بزرگترین کشتیهای کانتینری جهان را خواهد داشت.
با افتتاح ترمینال پیشرفته بندر خلیفه، ظرفیت حملونقل دریایی این بندر استراتژیک ۲۳ درصد افزایش یافت. این پروژه که به گفته شیخ محمد بن زاید آل نهیان، نقشی کلیدی در رقابت جهانی و توسعه پایدار ایفا میکند، با سرمایهگذاری مشترک شرکت فرانسوی CMA CGM و گروه AD Ports اجرایی شده و به عنوان مرکز لجستیک نوآور و پایدار، گامی مهم در ارتقاء جایگاه ابوظبی به عنوان قطب تجارت جهانی است.
خلیج فارس و غرب آسیا یکی از مهمترین مبادی تجاری بین المللی محسوب می شوند که نقش قابل توجهی در تجارت جهانی دارند و فرصت های مناسبی را برای توسعه اقتصادی ایران در دسترس قرار می دهد.
طرح توسعه بزرگترین بندر کره جنوبی با سرمایه گذاری ۹.۷۵ میلیارد دلار برای افزایش دو برابری ظرفیت به اجرا درمیآید.
گروه لجستیکی هندی ADANI قصد دارد دو میلیارد دلار در بخش بنادر اروپا سرمایهگذاری کند تا حضور خود را در بازار بین المللی گسترش دهد.
بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی آنکتاد در سال ۲۰۲۴، با کاهش تورم و رونق ۷ درصدی تجارت خدمات، حجم کل تجارت جهانی به رکورد جدید ۳۳ تریلیون دلار میرسد. این سازمان همچنین رشد تجارت جهانی را در سال ۲۰۲۵ پرشتاب و قوی پیشبینی میکند، مشروط بر اینکه سیاستهای تعرفهای ترامپ اعمال نشود.
حمله به کشتیها در دریای سرخ و یا سایر نقاط جهان پیامدهای گستردهای را نه تنها به صنعت کشتیرانی بلکه به اقتصاد جهانی وارد میکند. چنین حوادثی نه تنها امنیت و رفاه دریانوردان را تهدید میکند، بلکه جان انسانهای بیگناه را نیز به خطر میاندازد.
امارات متحده عربی به لطف سرمایهگذاریهای کلان خود در زیرساختهای بندری، یک حضور ژئواستراتژیک پیچیده در آفریقا ایجاد کرده، زیرا هر بندر به عنوان گره اتصالی خلیج فارس به آفریقا عمل میکند. این استراتژی به امارات اجازه میدهد تا به اقتصادها و بازارهای آفریقا دسترسی داشته باشد و بندر جبل علی دبی به عنوان هاب منطقه، آفریقا و آسیا را به هم متصل کند.
هند و ایتالیا در حال رایزنی و مذاکره به منظور تقویت اقتصاد آبی، مشارکت در صنایع کشتی سازی و ایجاد مسیر جدیدی در رقابت با یک کمربند _ یک جاده چین با عنوان مسیر پنبه (cotton route) میباشند.