۳۱ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۴
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
تازه های سایت
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران از صفر شدن زیان انباشته صدرا، رشد سودآوری، تحویل کشتی‌های صادراتی، و برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه‌های ملی در نفت، گاز و فراساحل خبر داد.
به‌منظور تکمیل کادر تخصصی دریایی، جذب افسران عرشه و موتورخانه دارای مدارک شایستگی سفرهای نامحدود برای همکاری در کشتی‌های اقیانوس‌پیما آغاز شده است.
به‌منظور تکمیل کادر تخصصی دریایی، جذب افسران برق (ETO) دارای مدرک سفرهای نامحدود برای همکاری در کشتی‌های اقیانوس‌پیما آغاز شده است.
اوضاع بحرانی شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران IPMI با عدم پرداخت سه‌ماهه پرسنل این شرکت، بحرانی‌تر شده و به نظر می‌رسد باید این شرکت را در آستانه نابودی کامل دانست.
شرکت کشتیرانی دریای خزر در مجمع عمومی عادی سالیانه خود با اعلام افزایش ۱۱ درصدی عملکرد حمل بار خود در سال ۱۴۰۳، به ازاء هر سهم ۳۶۰ ریال به سهامداران خود پرداخت کرد.
مؤسسه رده‌بندی ایرانیان با همکاری انجمن مهندسی دریایی ایران از متخصصان دریایی و برنامه‌نویسان مستعد دعوت به همکاری کرده است؛ فرصتی ویژه که امکان فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات مرتبط با صنعت دریایی را فراهم می‌کند.
با پایان دوره مدیریت محمد محمودی، صندوق توسعه صنایع دریایی با تغییرات مدیریتی وارد مرحله جدیدی شد و محمدحسین مقیسه به‌عنوان مدیرعامل جدید این نهاد معرفی شد.
یک فروند نفتکش غول‌پیکر ۱۲۰ هزار تنی برای دومین بار جهت انجام تعمیرات اساسی خود، وارد حوض خشک ایزوایکو شد که نشان‌دهنده کیفیت خدمات تعمیراتی، تخصص و توانمندی‌های این مجتمع در حوزه تعمیرات شناور‌های غول‌پیکر است.
موسسات رده‌بندی با چالش‌های متعددی در زمینه تأیید و بهره‌برداری از سوخت‌های جایگزین مانند هیدروژن، آمونیاک و گاز طبیعی مایع مواجه‌اند؛ چالش‌هایی که تحقق اهداف اقلیمی IMO را پیچیده‌تر کرده است. مدیر واحد کنوانسیون موسسه رده‌بندی ایرانیان از اقدامات این موسسه برای طراحی و عملیاتی کردن کشتی‌هایی با سوخت‌های جایگزین خبر داده و بر اهمیت تدوین نقشه راه کشور تأکید کرد.
بسیاری از کارشناسان و سیاست‌گذاران حوزه دریانوردی و اقتصاد دریا، معتقدند که کمبود نیروی انسانی متخصص در صنعت دریانوردی، یک چالش جهانی است. در حال حاضر بیشتر کشورهای صاحب بندر و کشتیرانی تجاری برای رفع این معضل، تمهیدات و راهکارهای اجرایی سازنده‌ای را طراحی و برنامه‌ریزی کرده‌اند. جمهوری اسلامی نیز در این حوزه برنامه‌های مختلفی را پیش‌بینی کرده است که یکی از مهمترین آن‌ها اتصال دانشگاه و واحدهای مرتبط با صنعت دریانوردی و دریایی کشور با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص است.
چهارشنبه گذشته بود که خبر واگذاری فرآیند ساخت چهار شناور کانتینربر به شرکت ایزوایکو در رسانه‌ها منعکس شد. براساس گزارش‌های منتشر شده در نشستی که با حضور علی عبدالعلی‌زاده، نماینده رئیس‌جمهور در هماهنگی اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور، فرشاد مقیمی، رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، مهدی اعتصام، رئیس هیئت مدیره مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)، سلمان ضربی، مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو و محمدرضا مدرس خیابانی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، توافق‌نامه‌ای جهت ساخت چهار فروند شناور کانتینربر در مجتمع ایزوایکو به تصویب رسید.
رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، برای سفارش ساخت ۴ فروند شناور کانتینربر توافق کردند.
روابط‌عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی، با کسب 10 رتبه برتر در صدر برگزیدگان قرار گرفت.
موسسه علوم دریایی نفتکش پارس در نظر دارد تعدادی نیرو با سابقه کار دریایی و دارای مدرک مرتبط شناورهای زیر 3000 تن جهت کار بر روی شناورهای یک شرکت معتبر دریایی جذب نماید.