کد خبر: ۱۳۰۶۱
تعداد بازدید: ۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

کاهش سن ناوگان مسافری برای نوروز 92

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تأکید كرد: برای تعطیلات تابستانی و سفرهای تفریحی دریایی مسافران به مقصد كیش برنامه‏ریزی‏های لازم انجام شده و امسال مشكل شناور نداریم.

وی با بیان اینكه «در آب‌های جنوبی كشور بندرعباس، قشم و بندر لنگه ـ كیش مسیرهای حمل مسافر توسط شناور هستند»، افزود: برای تعطیلات تابستانی امسال برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور فعالیت منظم تعاونی‌های دریایی انجام شده و مسافران می‌توانند مطمئن باشند در این زمینه مشكلی وجود نخواهد داشت.

استیری با یادآوری آنكه «در مسیرهای آبی كشور به منظور سفرهای تفریحی از سه شناور بزرگ، متوسط و كوچك كه حداكثر ظرفیت حمل 250 نفر مسافر را دارند استفاده می‌كنیم»، خاطرنشان كرد: برای نوروز 92 تعداد شناورها از نظر ظرفیت و نیز ناوگان با سن پایین افزایش خواهد یافت.

معاون دریایی سازمان بنادر با تأکید بر اینكه «درصدد هستیم تمامی شناورهای آب‌های جنوب و شمال كشور بهتر و ایمن‌تر باشند»، افزورد: وظیفه تأمین شناور بر عهده بخش خصوصی و تعاونی‌هاست؛ اما سازمان بنادر نیز از نظر تأمین منابع مالی به این بخش كمك خواهد كرد.

وی با اشاره به اینكه «در ایام نوروز 91، پنج میلیون مسافر دریایی توسط شناورها جابه‌جا شده‌اند»، پیش‏بینی كرد: اگر 10 درصد این رقم افزایش یابد، با توجه به آنکه مسافرت‌های دریایی از طلوع تا غروب خورشید در جریان است؛ در این بازه زمانی مادامی كه تقاضا برای سفر وجود داشته باشد شناور قابل استفاده در سواحل موجود است.

استیری در پایان با اشاره به آنكه «سالیان سال است تنها مسیر سنتی بین‏المللی حمل مسافر ایرانی بین ایران و كشورهای حاشیه خلیج فارس است»، تأکید كرد: شناورهای ایرانی در مسیرهای بین‏المللی از آب‌های دریای عمان خارج نمی‌شوند؛ زیرا برای مسیرهایی جز حاشیه خلیج فارس تقاضای سفر دریایی وجود ندارد.

ارسال نظر