کد خبر: ۱۳۱۱۹
تعداد بازدید: ۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

اجرای تعرفه جدید انبارداری در بندر لنگه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از اجرای دستورالعمل مربوط به کاهش تعرفه انبارداری کالاهای کارتنی در بندرگاه این شهر خبر داد.

وی افزود: این بندر در حال حاضر نیز به واسطه توسعه مناسبی که طی سال‌های گذشته یافته است از قابلیت‌های مناسبی برخوردار شده است و از همین‌رو شهر و بندرگاه لنگه در زمره بنادر مهم کشور در بُعد تجاری و مسافری دسته‌بندی می‌شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این بندر مزایای مناسبی را در بُعد عوارضی برای صاحبان کالا در نظر گرفته است، افزود: در راستای تشویق صاحبان کالا در بندرلنگه، تعرفه انبارداری کالاهای کارتنی 30 درصد کاهش داده شده است.

به گفته وی براساس مطالعات انجام گرفته از وضعیت ورود و خروج کالاها در اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه و با توجه به اصل بازاریابی و شناخت فرصت‌های منطقه‌ای به منظور کمک به شکوفایی مستمر رونق اقتصادی شهرستان، هزینه انبارداری کالاهای کارتنی وارده به بندرلنگه کاهش داده شده است.

به گفته مکی‌زاده، مبحث کاهش هزینه‌های انبارداری کالاهای کارتنی از سال 1388 در دستور کار این مسئولان اداره بنادر و دریانوردی لنگه قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر تعرفه این نوع کالاها در بندرلنگه هم‌طراز با بنادر خرمشهر، باهنر و بوشهر شده است.

مکی‏زاده از ابلاغ و اجرایی شدن این دستورالعمل از پانزدهم خردادماه سال‌ جاری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این امتیاز بتواند بیش از پیش به شکوفایی بندرگاه لنگه و شهر مذکور کمک کند.

وی ادامه داد: براساس تعرفه جدید به ازای هر یک کیلوگرم مبلغ 132 ریال و تا 30 کیلوگرم 158 ریال تعرفه اخذ خواهد شد.

مکی‌زاده افزود: این اقدام بندرلنگه در کاهش 30 درصدی تعرفه انبارداری کالا که بی‌شک موجب افزایش تبادل کالا در این بندر می‌شود موجبات فعالیت اقتصادی و تجاری را فراهم آورد.

بندرلنگه واقع در 220 کیلومتری بندرعباس، مرکز هرمزگان یکی از شهرهای بندری این استان محسوب می‌شود. این بندر در گذشته یکی از بنادر مطرح در سطح منطقه کشورهای خلیج فارس به واسطه تجارت و به ویژه تجارت مروارید شناخته می‌شده است. بندرلنگه در مقطعی با نام بندر مروارید شناخته می‌‌شده است. با توسعه بندر شهیدرجایی که نسبت به بندرلنگه فاصله کمتری به تنگه هرمز دارد، رونق بندرگاه لنگه کمتر شد.

ارسال نظر