کد خبر: ۱۷۰۹۳
تعداد بازدید: ۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

توافق اتحادیه مالکان با سازمان بنادر

دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران از دستیابی این اتحادیه به راهکارهایی برای تعامل با سازمان بنادر و دریانوردی جهت رفع مشکلات شناورداران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مارین نیوز، کاپیتان حسن تیمورتاش امروز در نشست خبری پانزدهمین همایش صنایع دریایی گفت: در حال حاضر 29600 واحد انواع شناور از لنج و قایق تا شناورهای بزرگ در کشور وجود دارد که از این تعداد 9200 واحد مربوط به شناورهای فلزی است.

وی با بیان اینکه «تصور دولت این است که مالکان کشتی وضعیت مالی مناسبی دارند و بخش خصوصی هم تصور می‏کند دولت اعتبارات لازم برای خدمات‏دهی در بنادر را دارد»، افزود: این در حالی است که مالکان کشتی با مشکلات بزرگ مالی، نرخ بالای سوخت، تحریم‏ها و... مواجه‏اند که آنها را دچار چالش‏‎های جدی کرده و متقابلا، سازمان بنادر و دریانوردی هم سازمانی درآمد و هزینه‏ای است و خدمات بندری و توسعه زیرساخت‏ها را با منابع خود انجام می‏دهد.

تیمورتاش اعلام کرد: برای رفع ابهامات موجود، اخیرا کمیته تبادل اطلاعات بین سازمان بنادر و دریانوردی و اتحادیه مالکان کشتی تشکیل شده تا مشکلات بخش خصوصی شناسایی و در جهت رفع آن، اقدام شود.

به گفته وی، در این کمیته تعاملاتی درباره تعرفه‏های بندری و سایر هزینه‏های مربوط به شناورداران صورت می‏گیرد.

دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران همچنین با انتقاد از لغو بورسیه دانشجویان دریانوردی از سوی دولت تصریح کرد: ارگان‏های دریایی مدام عنوان می‏کنند 5000 نیروی کار دریانورد کم داریم؛ اما این حرف در حد شعار مانده و اقدامی جهت حل آن شاهد نیستیم.

وی افزود: اگر بورسیه‏های لازم از سوی دولت احیاء نشود، دانشگاه‏های دریانوردی دیر یا زود تعطیل خواهند شد.

ارسال نظر