کد خبر: ۱۷۰۹۴
تعداد بازدید: ۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

وزیر راه تعامل با انجمن‏های دریایی را محقق کند

رییس اتحادیه تعاونی‏های حمل‏ونقل دریایی بار و مسافر از وزیر راه و شهرسازی خواست تا وعده‏های خود مبنی بر توجه به جایگاه و نظرات انجمن‏ها و اتحادیه‏های حوزه حمل‏ونقل را محقق کند.

به گزارش خبرنگار مارین نیوز، احمد هاشمی امروز در نشست خبری پانزدهمین همایش صنایع دریایی که به میزبانی مؤسسه رده‏بندی ایرانیان برگزار شد، با اشاره به مصاحبه تلویزیونی شب گذشته دکتر عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، گفت: این اظهارات امیدوارکننده بود؛ چرا که ایشان بر تعامل با انجمن‏ها و مجامع تخصصی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه «انجمن‏ها و تشکل‏های دریایی بر فعالیت زیرمجموعه‏های خود اشراف کامل دارند»، افزود: انجمن‏ها به‏راحتی می‏توانند توانمندی‏ها و ظرفیت‏ها و مشکلات موجود بخش حمل‏ونقل دریایی را در اختیار دولت قرار دهند.

رییس اتحادیه تعاونی‏های حمل‏ونقل دریایی بار و مسافر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه «فرسودگی ناوگان یکی از معضلات عمده بخش حمل‏ونقل دریایی است»، اعلام کرد: 60 درصد ناوگان تحت پوشش این اتحادیه فرسوده است.

هاشمی با اشاره به اجرای طرح وجوه اداره‏شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی سال‏های گذشته برای نوسازی ناوگان دریایی تأکید کرد: سرمایه مورد نیاز برای نوسازی ناوگان دریایی فراتر از توان بخش غیردولتی و حتی سازمان بنادر است و دولت باید منابع خاصی را در این جهت، اختصاص دهد. 

ارسال نظر