کد خبر: ۱۷۰۹۵
تعداد بازدید: ۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

تبعات تورمی افزایش نرخ حمل دریایی در راه است

عضو هیأت مدیره انجمن كشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره به تبعات تحریم بخش حمل‏ونقل دریایی تأکید کرد: تبعات تورمی این تحریم‏ها طی چند ماه آینده خود را در بازار داخلی نشان خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مارین نیوز، امید ملك امروز در نشست خبری پانزدهمین همایش صنایع دریایی با عنوان «انتظارات جامعه دریایی از دولت یازدهم» گفت: به دلیل تحریم‏ها بویژه تحریم‏های اخیر كه منجر به توقف تردد خطوط كشتیرانی خارجی به بنادر ایران شد، هزینه حمل و نقل كالا به بنادر كشور افزایش یافت كه نمی‏توان آثار تورمی این افزایش را نادیده گرفت.

به گفته وی، نرخ حمل‏ونقل از چین طی دو ماه گذشته تا 150 درصد افزایش داشته و در مورد کالاهایی که از چین به دبی آمده و در آنجا مجددا بارگیری می‏شود، این افزایش 300 تا 400 درصد بوده است.

ملک همچنین با اشاره به آثار منفی تحریم‏ها بر موقعیت شهروندان ایران افزود: آثار این تحریم‏ها به گونه‏ای بوده كه ایرانیان در خارج از كشور امكان ثبت شركت و اموری نظیر گشایش حساب در بانك‏های خارجی را ندارند.

این عضو هیأت مدیره انجمن كشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره به رایزنی سازمان بنادر و دریانوردی با برخی سفرای كشورهای خارجی از جمله كره جنوبی، این قبیل اقدامات را در رفع مشكلات موجود مؤثر دانست و گفت: برای خارج شدن از این وضعیت و عبور از حلقه تحریم‏ها باید رقابت در بازار ایجاد شود و دست كم شاهد بازگشت خطوط كشتیرانی خارجی به بنادر كشور باشیم.

ملك با تأكید بر لزوم احیا حقوق ایرانیان در خارج كشور اظهار امیدواری كرد:در دولت تدبیر و امید فضای جدیدی فعالیت بخش خصوصی و اعتماد به این بخش ایجاد و امكان فعالیت برای تمام بازیگران عرصه اقتصاد كشور در همه بخش‏های تعاونی، خصوصی و دولتی فراهم شود.

ارسال نظر