کد خبر: ۱۷۱۱۵
تعداد بازدید: ۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

مانور اطفای حریق در بندر امام

معاون دریایی و بندری اداره كل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از برگزاری مانورداخلی اطفاء حریق و امداد و نجات در محل اداره مخابرات و الکترونیک بندر امام خبر داد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره كل بنادر ودریانوردی استان خوزستان، علیرضا خجسته با اشاره به اجتناب‏ناپذیربودن لزوم رعایت اصول ایمنی از سوی واحدها و نیروهای عملیاتی منطقه اظهارداشت: به همین منظور و بر اساس سناریوی از پیش تعیین‏شده پس از اطلاع حادثه آتش‏سوزی به مرکز ایمنی و آتش نشانی این مانور در محل اداره برق اداره مخابرات و الکترونیک منطقه ویژه اقتصادی بندر امام برگزار شد.

وی تصریح كرد: طی این عملیات، اقدام به مصدومیت نمادین و خارج کردن فرد حادثه‏دیده از محل، انتشار دود در اثر سرایت و شعله ورشدن پوشش پلاستیکی دیواره‏های کاذب ساختمان، تخلیه ساختمان و خروج تمامی پرسنل و افراد از درون ساختمان و نیز انجام عملیات جستجو جهت دیگر حادثه‏دیدگان احتمالی از مهمترین اقداماتی است كه در این سناریو اجرا شد.

وی افزود: رسیدن نیروهای ایمنی و آتش نشانی به محل حادثه و انجام بررسی‏های اولیه توسط فرمانده عملیات ودستور قطع برق، دستور انجام  عملیات تهویه و نیزاعزام تیم عملیاتی جهت اطفاء حریق تابلو برق از دیگر بخش‏هایی است كه طی انجام عملیات مانور مورد توجه قرار گرفت.

معاون دریایی وبندری ارتقاء ایمنی در سطح اداره کل، آمادگی بیشتر تیم واکنش در شرایط اضطرار و آشنایی كاركنان با نحوه عملیات اطفاء حریق و خروج اضطرار، ارتقاء توان نیروهای واکنش سریع ایمنی و آتش‏نشانی به هنگام بروز حوادث مشابه احتمالی را از اهم اهداف این مانور عنوان کرد.

ارسال نظر