کد خبر: ۱۷۱۲۲
تعداد بازدید: ۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

نصب و راه‏اندازی اولین رادار شناوری ساخت داخل

اولین رادار شناوری ساخت متخصصین داخلی تحت عنوان «سهند» بر روی شناور میانکاله بندر امیرآباد نصب و راه اندازی شد.

به گزارش مارین نیوز، در راستای اهداف اداره کل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص استفاده حداکثری از توان صنایع داخلی و نیز بومی‏سازی تجهیزات پیشرفته، یک دستگاه رادار شناوری تحت عنوان رادار سهند ساخته شده توسط متخصصان داخلی بر روی شناور میانکاله در بندر امیرآباد نصب، تست و راه‏اندازی شد.

مدیرکل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی دراین‏باره گفت: رادار مذکور 4 کیلوواتی بوده و در فاصله بیش از 7 مایلی از ساحل بندر امیرآباد توسط تیم ممیزی فنی و عملیاتی تست شده که نتایج حاصل از آن در مقایسه با رادار مشابه خارجی (رادار 4 کیلو واتی مدل 1832، Furuno ژاپن) برابری می‏کند.

عبدالکریم رزازان افزود: در حال حاضر دستگاه فوق به صورت آزمایشی بر روی یدک کش میانکاله نصب شده و پس از انجام تست‏های نهایی و در صورت نیاز برای سایر شناورهای بنادر سفارش ساخت داده می‏شود.

وی با تاکید بر ادامه روند بومی سازی تجهیزات و حمایت هر چه بیشتر از سازندگان داخلی، از تسری این سیاست بر سایر بخش‏های تجهیزات خبر داد و گفت: چنانچه حمایت از صنایع داخلی به درستی و به طور کامل اجرا شود، شاهد اشتغالزایی، رونق تولید، رشد اقتصادی و عدم وابستگی به خارج از کشور خواهیم بود.

ارسال نظر