کد خبر: ۱۷۱۶۴
تعداد بازدید: ۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

آخوندی برای همایش دریانوردی دریایی‏ها را نبرد!

یازدهمین همایش بین‏المللی حمل‏ونقل زمینی، دریانوردی و ارتباطات با مشاركت وزرای راه و ارتباطات كشورهای منطقه از جمله وزیر راه و شهرسازی ایران در استانبول آغاز به كار كرد.

به گزارش مارین نیوز، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران، چهارشنبه شب در صدر هیأتی برای شركت در این همایش وارد استانبول شد.

نکته قابل تأمل در این میان آن است که از سازمان بنادر و دریانوردی نماینده‏ای در هیأت اعزامی حضور ندارد.

طبق خبر منتشر شده از سوی پایگاه اطلاع‏رسانی وزارت راه و شهرسازی، هیأت اعزامی شامل دكتر آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، و افندی‌زاده، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‏ونقل جاده‌ای، است.

این همایش بخشی مهمی‏ از نشست‏های یازدهمین شورای حمل‏ونقل، دریانوردی و ارتباطات با شعار «ارتباطات برای همه و دسترسی سریع» است كه به مدت سه روز در مركز فرهنگی و كنگره لطفی كردار استانبول برگزار ‏می‏شود.

۱۶ وزیر و شش معاون وزیر از كشورهای مختلف منطقه و جهان و همچنین دست‏اندركاران و كارشناسان و مسوولان بلندپایه بخش حمل‏ونقل و ارتباطات، اساتید دانشگاه‏ها و روزنامه‏نگاران و نمایندگان نهادهای مدنی فعال در این حوزه شركت كرده‏اند.

آخوندی در خلال برگزاری این همایش با همتای تركیه‏ای و شماری از وزرای شركت‏كننده در این همایش دیدار و گفت وگو خواهد كرد.

وی همچنین با نماینده انجمن تجار ایرانی در استانبول دیدار و گفت وگو خواهد كرد.

كارگروه‏های این همایش در هفت سالن بزرگ برگزار ‏می‏شود و پیش‏بینی شده كه حدود ۱۵ هزار نفر از داخل و خارج تركیه در این كنگره مشاركت كنند.

شورای حمل‏ونقل و دریانوردی و ارتباطات تركیه از سال ۱۹۴۵ تاكنون به طور منظم برگزار شده؛ ولی همسو با روی كار آمدن حزب عدالت و توسعه (آك) به رهبری رجب طیب اردوغان كه تركیه خیز بزرگی را برای توسعه حمل‏ونقل و ارتباطات برداشته است، با دعوت مهمانان خارجی برگزار ‏می‏شود.

آخوندی در سفر به استانبول همچنین در اولین نشست وزرای حمل‏ونقل كشورهای D8 نیز حضور می‏یابد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نيما
|
Russian Federation
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
0
0
  تنها معاون ضعيف خود را برده است .
ارسال نظر