کد خبر: ۱۷۱۸۷
تعداد بازدید: ۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

صندوق صنایع دریایی در لیست برنامه‏های آقای وزیر

در حالیکه وزیر صنعت، معدن و تجارت در سخنانی بر «نقش مؤثر صندوق‏های حمایتی در پیشبرد اهداف اقتصادی كشور و ضرورت تحول و پویایی این صندوق‏ها» تأكید كرده؛ قرار است مسؤولان صندوق توسعه و حمایت از صنایع دریایی در آینده نزدیک با وزیر جدید دیدار داشته باشند.

مدیرعامل صندوق توسعه و حمایت از صنایع دریایی دراین‏باره به خبرنگار مارین نیوز گفت: درخواست جلسه هیأت مدیره صندوق به دفتر وزیر داده شده و این موضوع در دستور کار ایشان قرار دارد.

حسین ابراهیم‏زاده فاضل افزود: شخص وزیر بر تقویت صندوق‏های حمایتی تأکید دارد و با بحث ادغام صندوق‏ها که در اواخر دولت قبل مطرح بود، ابراز مخالفت کرده‏اند.

گفتنی است، مهندس محمدرضا نعمت‏زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، روز گذشته در مجمع عمومی عادی سالیانه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الكترونیك (صحا) با اشاره به ضرورت توجه بیش از پیش صندوق‏های مالی و حمایتی در حمایت از صنایع و از جمله بخش تحقیق و توسعه در كشور تصریح كرد: از یك سو نیازمند تأمین منابع مالی این صندوق‏ها و از سوی دیگر نیازمند نگاه جدی‏تر در روند اقدامات و عملكرد اجرایی آنها در قبال وظایف پیش‏بینی شده هستیم.

وی با بیان اینكه «امروز نقش صندوق‏های حمایتی در توسعه اقتصادی و صنعتی كشورها بركسی پوشیده نیست»، از مسؤولان این صندوق خواست، با جدیت و پیگیری بیشتری نسبت به اجرای برنامه‏های این صندوق اقدام كنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تحول در صندوق‏های حمایتی را مورد تأكید قرار داد و گفت: در این راستا باید با تبیین اهداف و استراتژی‏های بلندمدت به پویایی بیشتر این صندوق‏ها كمك كنیم.

نعمت‏زاده تحقق این امر را به همگام‏سازی نظام بانكی كشور در حمایت از صنایع كشور نیز مؤثر دانست و همكاری سایر صندوق‏های حمایتی را در طی این مسیر حائز اهمیت خواند.

وی همچنین خلق منابع مالی را از ضروریاتی ذكر كرد كه صندوق‏های حمایتی باید بیش از گذشته به آن اهتمام ورزند وبه دنبال اجرای راهكارهای مأثر در این زمینه باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه «ظرفیت صندوق‏های حمایتی چه به لحاظ مالی و چه به صورت ارائه خدمات باید افزایش پیدا كند»، تلاش مسؤولان را در این بین مورد تأكید قرار داد.

ارسال نظر