کد خبر: ۱۷۱۸۸
تعداد بازدید: ۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

راه‏اندازی اسکله رو-رو بندر امیرآباد در آینده نزدیک

در پی بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از پروژه‏های عمرانی و توسعه‏ای در دست احداث بندر امیرآباد، این سازمان از راه‏اندازی اسکله رو-رو ریلی در آینده‏ای نزدیک خبر داد.

سیدعطاءالله صدر تأکید کرد: با شناسایی و یا حتی ایجاد نیازهای جدید در کشورهای منطقه، می‏توانیم بخش‏های تازه و نو در زمینه صادرات و واردات و ترانزیت برای خود تعریف کنیم؛ به گونه‏ای که بیشترین صرفه و صلاح را برای کشور به همراه داشته باشد و ظرفیت‏های بنادر به نحو احسن مورد استفاده قرار گیرد .

وی با اشاره به نیاز همسایگان جنوبی کشور به غلات و همچنین مازاد غلات تولیدی در کشورهای شمال دریای خزر، سوآپ غلات از بندر امیرآباد را یک برنامه جدی برشمرد که باید  مورد بررسی و کارشناسی دقیق قرار گیرد.

صدر با اشاره به تبدیل بندر امیرآباد به نقطه کانونی بنادر در شمال کشور خاطر نشان کرد: این امر در سطح ملی و منطقه‏ای برای ما بسیار حائز اهمیت است.

بنابراین گزارش، اتصال به شبکه ریلی کشور، راه ‏اندازی اسکله رو-رو ریلی در آینده‏ای نزدیک، جایگاه مناسب در دو کریدور بین‏المللی شمال-جنوب و شرق-غرب از جمله مزیت‏های بندر امیرآباد محسوب می‏شود.

در این بازدید همچنین برخی سرمایه‏گذاران منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با مدیرعامل و هیأت همراه سازمان بنادر دیدار و گفتگو کردند. 

ارسال نظر