کد خبر: ۱۷۱۹۸
تعداد بازدید: ۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

کارخانه ساخت دکل کجاست؟/ 2

رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان گفت: طی جلسه‌ای که با حضور معاون وزیر نفت و انجمن سازندگان تجهیزات نفت خوزستان برگزار شد، براساس پیشنهاد ارایه شده از سوی انجمن، با ساخت یک دستگاه دکل حفاری توسط سازندگان خوزستان موافقت شد.

علی کرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا عنوان کرد: البته با این طرح فعلا موافقت شده و لازم است این طرح در قالب مصوبه، به تصویب برسد تا بتوان آن را اجرا کرد.

وی افزود: در این جلسه توانمندی‌های سازندگان خوزستانی در زمینه ساخت دکل حفاری به اطلاع معاون وزیر رسید و قرار شد ساخت یک دکل با مشارکت انجمن سازندگان خوزستان، شرکت ملی حفاری و جهاد دانشگاهی خوزستان به استان واگذار شود.

کرانی تصریح ‌کرد: اگر این اتفاق عملی شود ما شاهد ساخت اولین دستگاه دکل حفاری در استان توسط سازندگان خوزستانی خواهیم بود.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان عنوان ‌کرد: هزینه ساخت هر دستگاه دکل حفاری 23 تا 25 میلیون دلار است و بنابراین با تحقق این اتفاق نقدینگی وارد استان شده و صنعت خوزستان رونق خواهد گرفت.

وی با تضمین توانمندی‌های سازندگان خوزستانی در جهت ساخت تجهیزات و قطعات نفت و گاز، ادامه‌داد: امیدواریم پیشنهاد ساخت یک دکل توسط سازندگان خوزستان به تصویب برسد و شاهد اجرای آن در استان باشیم.

بنابراین گزارش، مردادماه امسال با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، قرارداد ساخت چهار دستگاه حفاری خشکی با قدرت 2000 اسب بخار میان شرکت ملی حفاری ایران، جهاد دانشگاهی علم و صنعت و شرکت ملی مناطق نفت‌ خیز جنوب امضاء شد.

حمیدرضا گلپایگانی، مدیرعامل شرکت حفاری، اعتبار مورد نیاز برای ساخت چهار دستگاه حفاری را 90 میلیون یورو اعلام کرده‌ بود.

همچنین حمید بورد، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نیز در این زمینه اظهار امیدواری کرده بود که با امضای این قرارداد که هدف آن حمایت از سازندگان داخلی است، به ساخت داخل و همچنین توسعه ناوگان حفاری کشور کمک شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرده بود در آینده‌ای نزدیک بتوان دستگاه‌های حفاری را به بومی‌سازی صددرصدی رساند.

ارسال نظر