کد خبر: ۱۷۲۱۲
تعداد بازدید: ۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

فاز اول بندرگاه نخل ناخدا در مراحل پایانی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور به همراه جمعی از معاونین اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مراحل پایانی ساخت فاز اول بندرگاه نخل ناخدا بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی‏اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، سیدعطاءالله صدر در حاشیه این بازدید گفت: با بهره‏برداری از بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا فاصله دریایی بندرعباس به جزیره هرمز 6 کیلومتر کاهش می‏یابد.

وی با اشاره به اینکه «ساخت بنادر چندمنظوره از سیاست های سازمان بنادر و دریانوردی کشور است»، افزود: طول مسر دسترسی و بازوهای موج‏شکن در مجموع 4هزار و 135 متر است که هم‏اکنون3800 متر از این مسیر احداث شده و ساخت حوضچه بندرگاه نیز مراحل پایانی خود را طی می‏کند.

صدر از نصب یک فروند اسکله شناور در این بندر خبر داد و گفت: علاوه بر جابجایی کالا و مسافر از طریق این بندر، در فاز دوم پروژه کاربری گردشگری و تفریحی نیز در نظر گرفته شده که شامل هتل، رستوران، امکانات ورزش های دریایی و ... است.

گفتنی است، بندر چندمنظوره نخل ناخدا که نام خود را از محله‏ای به همین نام در شهر بندرعباس گرفته در در ساحل شرقی این شهر در دست ساخت است. یاد آور می‏شود این پروژه با اعتباری بالغ بر300 میلیارد ریال و پیشرفت حدود 90 درصدی در حال اجراست.

ارسال نظر