کد خبر: ۱۷۲۴۳
تعداد بازدید: ۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

درخواست از وزیر صنعت برای پیگیری وضعیت صدرا

رییس انجمن مهندسی دریایی ایران در نامه‏ای به وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و دبیر شورایعالی صنایع دریایی خواستار پیگیری وضعیت شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) شد.

به گزارش مارین نیوز، در نامه مهندس حسن‏رضا صفری به مهندس محمدرضا نعمت‏زاده آمده است: به استحضار می‏رساند شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) بعنوان باسابقه‏ترین مجموعه دریایی کشور که تاکنون پروژه‏های بزرگی را در حوزه ساخت کشتی و سازه‏های دریایی به اجرا درآورده است؛ اخیرا از سوی سهامدار اصلی (قرارگاه خاتم‏الانبیاء) به یک شرکت خصوصی فروخته شده و در پی آن، شایعات مختلفی مبنی بر کناره‏گیری این مجموعه از فعالیت‏های دریایی و تعدیل نیروهای متخصص این بخش در محافل دریایی و رسانه‏ها منتشر شده که نگرانی متخصصان، فارغ‏التحصیلان و فعالان صنایع دریایی کشور را برانگیخته است.

وی می‏افزاید: همانگونه که مستحضرید، مجموعه صدرا بعنوان مجموعه‏ای گسترده و باسابقه در صنایع دریایی و فراساحل کشور با در اختیار داشتن یاردهایی در شمال و جنوب کشور، اهمیتی استراتژیک داشته و در دوران فعالیت خود با ساخت انواع شناور و سازه‏های دریایی بخش‏های نفت و گاز، حمل‏ونقل دریایی و خدمات دریایی کشور را پشتیبانی کرده است.

در ادامه نامه با اشاره به اهمیت موضوع و سرمایه‏گذاری‏های مختلف ده‏ها ساله کشور در شرکت صدرا و حجم بالای اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این شرکت در حال حاضر، از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواسته شده تا بعنوان متولی صنعت کشور و دبیر شورایعالی صنایع دریایی، ترتیبی اتخاذ کند که این شرکت همچنان بتواند در بخش دریایی کشور افتخارآفرین باقی مانده و این صنعت استراتژیک را پشتیبانی نماید.

رونوشت‏هایی از این نامه برای محمدرحیم احمدوند، ریاست سازمان خصوصی‏سازی، سردار عبداللهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه، مهندس غلامرضا شافعی، ریاست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، دکتر سیدحسین دهدشتی، رییس فراکسیون توسعه بنادر و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی، مهندس رضا رحمانی، رییسکمیسیون صنایع مجلس، مهندس ربیع فلاح، استاندار مازندران و فریدون حسنوند، استاندار بوشهر، نیز ارسال شده است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
شمالی
|
Russian Federation
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
0
0
  آفرین بر مهندس صفری این دلیر مرد عرصه صنعت دریایی . واقعا که ایشان از مدیران دلسوز و مخلص در صنعت دریایی کشور هستند . امیدواریم که هرچه زودتر دولت تدبیر و امید به داد این شرکت و کارکنانش برسند و شرکت را از این وضعیت نابسامان خارج کنند
عسکريان
|
Russian Federation
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
0
0
  از دولت تدبير و اميد انتظار مي رود از ريزش کارکنان اين شرکت و بي کاري پرسنل، جلوگيري بعمل آورد. ما به دولت تدبير و اميد راي داديم تا اوضاع بهتر شود نه بدتر. به اميد ديدن روزهاي بهتر براي شرکت عظيم صنعتي دريايي ايران (صدرا)
یک دوست
|
Russian Federation
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
0
0
  جناب آقاي صفري متشكريم؛ خدا فرزندانتون براتون حفظ كند؛
اشنا
|
Russian Federation
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
0
0
  با سلام صدرا أعلام كرده كه فروشي در كار نبوده و بنا به تصميم هيئت آمنا مدير عامل عوض شده است!!!!!... در صورت صحيح بودن اين مطلب نيازي به اين همه خود كشي نيست! و در صورت صحيح نبودن اين مطلب بأيستي از شركت صدرا شكايت شود كه مطالب دروغ و دور از واقعيت را منتشر و أذهان عمومي را متشنج ميكند . أيا اين حق أصلي ما مردم نيست كه بما واقعيت ها آرائه شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟..........
کارگری از کارخانه شمال
|
Russian Federation
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
0
0
  خبرخوشی است که می خواهند دست شرکتی را که نیمه جان در حال رها شدن است بگیرند ، اگر فقط به نامه نگاری ختم نشود،پیگیری شود و انشاالله ثمری داشته باشد و خدا هم انشاالله دست اندرکارانش را اجر خواهد داد چرا که از بیکارشدن بقیه پرسنل صدرا و تخته شدن در شرکت جلوگیری خواهد شد و سرمایه های فکری این مرز و بوم به هدر نخواهد رفت .انشاالله.
ارسال نظر