کد خبر: ۱۷۲۶۸
تعداد بازدید: ۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

همکاری ایران و عراق در حوزه پژوهش‏های دریایی

رییس دانشگاه بصره به همراه هیأتی با رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس‏شناسی و علوم جوی دیدار و از این پژوهشگاه بازدید به عمل آورد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ملی اقیانوس‏شناسی و علوم جوی، دکتر ثامر حمدان، رییس دانشگاه بصره عراق، همراه با دکتر مصطفی محمد رضا، رییس دانشکده نفت و گاز دانشگاه بصره، و دکتر علی المشاط، مشاور وزیر علوم و فناوری عراق، دکتر سید حسین دهدشتی، نماینده مجلس شورای اسلامی و رییس فراکسیون دریایی، طی نشستی با دکتر وحید چگینی، رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس‏شناسی و علوم جوی، اعضای هیأت رییسه و هیأت علمی این پژوهشگاه دیدار و پس از آن از آزمایشگاه‏ها و مراکز پیش‏بینی و هشدار مخاطرات دریایی و مرکز داده‏های اقیانوسی بازدید به عمل آوردند.

دکتر ثامر حمدان پیشرفت پژوهشگاه ملی اقیانوس‏شناسی و علوم جوی را بالاتر از انتظار و بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه بصره آمادگی هرگونه همکاری در تمامی بخش‏های دریایی و اقیانوسی با پژوهشگاه را دارد.

دکتر سید حسین دهدشتی نیز در این نشست اظهار داشت: دانشگاه بصره یکی از بهترین دانشگاه‏های عراق است و مهمترین زمینه‏های که می‏توانیم درباره آنها با این دانشگاه تعامل و همکاری دوجانبه داشته باشیم؛ منابع انسانی، آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان است.

وی اظهار امیدواری کرد که انشاءالله شاهد توسعه همکاری و عملیاتی شدن نشست‏هایی مانند این باشیم و بتوانیم در همه زمینه‏های یادشده بویژه پژوهش‏های دریایی و اقیانوسی با کشور عراق همکاری داشته باشیم.

دکتر وحید چگینی نیز ضمن معرفی کاملی از توانایی‏ها، قابلیت‏ها و دستاوردهای پژوهشگاه از درخواست رییس دانشگاه بصره استقبال کرد و گفت با توجه به ارتباطات بین‏المللی خوبی که این پژوهشگاه دارد، همکاری دوجانبه با دانشگاه بصره در طرح‏های تحقیقاتی و پژوهشی مشترک می‏تواند نقطه عطفی برای طرفین باشد.

در این دیدار، طرفین ضمن ابراز تمایل به همکاری مشترک در طرح‏های تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی خواستار تعامل دوجانبه بیشتر در حوزه علوم و فنون دریایی و اقیانوسی شدند.

ارسال نظر