کد خبر: ۱۷۳۰۲
تعداد بازدید: ۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

توافق برای ایجاد مسیر گردشگری دریایی بین بندرعباس و بندر خصب عمان

كارشناسان گردشگری ایران و عمان در نشستی مشترك بر سر ایجاد یك مسیر گردشگری دریایی توافق كردند و در مسیر بندرعباس به بندر خصب عمان ایجاد می‏شود.

به گزارش ایرنا، هیأتی كارشناسی از وزارت گردشگری و وزارت فرهنگ و میراث عمان به ایران سفر كرده است تا در دیدار با مدیران گردشگری ایران، راه‏های توسعه تبادل گردشگر بین دو كشور را بررسی كنند.

در نشستی كه به‏تازگی بین دو طرف در تهران برگزار شد، دو طرف برای اجرایی شدن توافقات صورت گرفته در گذشته تاكید كردند كه یكی از این موارد، راه اندازی گردشگری دریایی و رونق گردشگری سلامت است.

منوچهر جهانیان، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نزدیك شدن به مرحله اجرایی و بهره‏برداری از مسیرهای دریایی را یكی از اصلی‏ترین مصوبات كمیته فنی مشترك گردشگری پیشین، میان دو كشور ایران و عمان دانست.

وی گفت: توسعه گردشگری دریایی یكی از مصوبات اصلی كمیته فنی مشترك گردشگری ایران و عمان در مسقط بود كه از سال ۲۰۱۰ میلادی مورد بررسی كارشناسی قرار گرفته است.

جهانیان افزود: بر مبنای این مصوبه، مطالعه مسیرها و بنادر دریایی ایران از سوی شركت مورد تأیید كشور عمان در دست بررسی قرار گرفت و در نهایت مسیر  بندرعباس به بندر خصب در عمان، به منظور توسعه گردشگری دریایی دو كشور تأیید شد.

وی با یادآوری اینكه «هیأت اعزامی  ‏از عمان زیرساخت‏ها و ظرفیت‏های گردشگری دریایی ایران را قابل توجه می‏داند»، گفت: دارا بودن بیش از ۲۵۰ كشتی حمل بار و مسافر و نیز كشتی‏های تندروی عمان در كنار زیرساخت‏های موجود در ایران می‏تواند زمینه رونق در این مسیر دریایی را فراهم كند.
 
معاون گردشگری كشور افزود: جابه جایی مسافر میان دو كشور در این مسیر ظرف ۲ ساعت امكان پذیر است و به‏زودی با تعریف بیمه گردشگری دریایی و تعامل با یكی از شركت‏های مورد تأیید، بخش خصوصی دو كشور وارد عمل شده و مبادله گردشگر میان ایران و عمان تحقق می‏یابد.

ارسال نظر