به گزارش دیلی میل، کشتی Vindskip ساخت شرکت Lade AS از یک بدنه بعنوان یک هوابُر غولپیکر استفاده میکند.
به گفته سازندگان، این کشتی تجاری هیبریدی از نیروی باد استفاده میکند و میتواند تا 60 درصد در مصرف سوخت صرفهجویی کرده و انتشارات گلخانهای را تا 80 درصد کاهش دهد.
یک نرمافزار خاص به بررسی شرایط باد و محاسبه بهترین مسیر برای کشتی خواهد پرداخت.
این طراحی از یک دهانه بزرگ برای حمل بار و قایقهای نجات برخوردار است که از گوشهای از لبه اطراف بخش بالایی کشتی در صورت نیاز به آب میافتند.
این شرکت همچنین اعلام کرده که کشتی Vindskip که از صنعت هوافضا برای ساخت بدنه هوابُر متقارن استفاده الهام گرفته، میتواند در نهایت برای کشتیهای بزرگ مسافربری مورد استفاده قرار بگیرد.
به ادعای سازندگان، این هوابُر به مهار یک نیرو شبیه آسانسور ایرودینامیکی کمک میکند که کشتی را به جلو میراند.
این فناوری از یک ژنراتور الکتریکی با قدرت گاز طبیعی مایع برای تأمین مابقی نیاز انرژی خود و حرکت از حالت توقف استفاده میکند.
سازندگان امیدوارند بتوانند مجوز این طراحی را برای سازندگان کشتی در سراسر جهان کسب کنند.
ماه گذشته MS Tûranor PlanetSolar، بزرگترین کشتی خورشیدی جهان، بعنوان بخشی از اکتشاف علمی تاریخی خود در امتداد جریان خلیج در لندن کناره گرفت.
سرنشینان این کشتی سازگار با محیط زیست بعنوان بخشی از پژوهش در مورد تغییرات آبوهوایی به جمعآوری اطلاعات در مورد دریا و جو بین آمریکا و نروژ میپردازند.
این کشتی در رکورد جدید خود در اوایل سال جاری در زمان سفر از لاسپالماس جزایر قناری به سنت مارتین، در کارائیب، توانست اقیانوس اطلس را در 22 روز طی کند.