کد خبر: ۱۸۷۸۴
تعداد بازدید: ۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

اعلام جرم علیه 18 صنعت آلوده کننده خلیج فارس

مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: 18 صنعت آلوده کننده آب خوریات استان و در نهایت خلیج فارس شناسایی و اداره کل محیط زیست استان خوزستان علیه آنها شکایت کرد.

احمد رضا لاهیجان‏زاده در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: 18 صنعت آلاینده اعم از نفت، پتروشیمی و آجرپزی که استانداردهای زیست محیطی را رعایت نکرده بودند شناسایی و علیه آنها اعلام جرم شد.

وی افزود: آبان ماه 92 علیه این صنایع اعلام جرم شد و اکنون مراحل قانونی آن در حال طی شدن است، آنها دفاعیات خود را اعلام کردند و اداره کل محیط زیست استان خوزستان هم مدارک لازم را به دادگاه ارایه داد و اکنون در مرحله صدور رای است.

لاهیجان زاده درباره رای قطعی دادگاه گفت: رأی به تدریج صادر می‏شود و تا زمانی که رأی تجدید نظر قطعی نشود نمی‏توانیم آنرا اعلام کنیم از این رو منتظر رای قطعی دادگاه هستیم.

وی اظهار داشت: برخی از این صنایع پساب‏های خود را در خوریات رها سازی می‏کردند و از آنجا که خوریات به خلیج فارس می‏ریزند، از این رو در نهایت موجب آلوده شدن این پهنه آبی که اکوسیستمی بسیار حساس و شکننده دارد، می‏شد.

لاهیجان زاده ادامه داد: البته برخی صنایع پسماندهای خود را با نظارت اداره کل محیط زیست استان خوزستان به شرکت‏های امحا تحویل می‏دهند که جای تشکر دارد.

وی تأکید کرد: هدف ما از اعمال قانون این است که صنایع با جدیت بیشتری اقدامات زیست محیطی را که جزو وظایفشان است؛ انجام دهند و تا زمانی که خودشان را به استانداردها نرسانند و یا در جهت استاندارد شدن قدم برندارند، برنامه‏های حقوقی اداره کل محیط زیست استان خوزستان همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر