کد خبر: ۱۸۷۹۸
تعداد بازدید: ۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

مذاکرات پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی با وزارت نفت

رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در دیدار با رییس شرکت ملی نفت ایران گفت: با توجه به پتانسیل پژوهشگاه، امکان تأمین نیازهای پژوهشی وزارت نفت در حوزه دریا توسط پژوهشگاه وجود دارد.

به گزارش مارین نیوز، دکتر وحید چگینی در دیدار با مهندس رکن‏الدین جوادی، رییس شرکت ملی نفت ایران، توضیحاتی در مورد پژوهشگاه، فعالیت‏های پژوهشکده‌ها، ایستگاه‌های پژوهشی و همچنین مراکز پژوهشی پژوهشگاه ارائه داد و به تشریح برخی از طرح‌های پژوهشی کلان در حوزه علوم دریایی و اقیانوسی و همچنین طرح‌های مرتبط با حوزه نفت در پژوهشگاه پرداخت.

وی پیش‌بینی جریان‌ها و امواج در دریاهای پیرامونی کشور با استفاده از روش اقیانوس‌شناسی ماهواره‌ای، روش‌های میدانی و همچنین بکارگیری روش‌های مدل‌سازی عددی و مطالعات آزمایشگاهی را بعنوان بخشی از فعالیت‏های پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی دانست.

چگینی با اشاره به محصول­ محوربودن پروژه‌های اخیر، از فعالیت‏های میدانی در تنگه هرمز و همچنین عملیات لوله‏گذاری به طول 750 متر در پروژه جمع‏آوری آلودگی نفتی دریای خزر بعنوان دیگر فعالیت‏های پژوهشگاه یاد کرد.

وی تصریح کرد: پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی دارای نیروهای متخصص و کارآمد است و توان انجام هر گونه طرح‌های پژوهشی را داراست.

چگینی با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برخی فعالیت‏ها و برنامه‌های پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، از امکان ایجاد شرکت دانش‌بنیان در پژوهشگاه با توجه به قابلیتها و پتانسیل‌های موجود خبر داد و تأکید کرد: تأسیس شرکت دانش‌بنیان در دستور کار پژوهشگاه قرار دارد.

دکتر حمید علیزاده، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، نیز در ادامه به معرفی تکمیلی پژوهشگاه پرداخت و افزود: با توجه به عملیات میدانی صورت گرفته در پروژه‌ها و گشت‏های اقیانوسی می‌توان از دانش نفت در پیشبرد صنایع اقیانوسی استفاده کرد.

وی به تشریح برخی از فعالیت‏های انجام شده درمورد پروژه‌های جاری در حوزه دریای خزر و خلیج فارس پرداخت.

جوادی نیز در این جلسه از پیشرفت‏های پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی ابراز خرسندی کرد و افزود: پژوهشگاه می‌تواند با برخی از مسؤولان وزارت نفت از جمله دکتر عمادی و دکتر رزمی وارد جلسه شود که در این راستا مدیریت فناوری و ارتباط با صنعت پژوهشگاه اعلام کرد که معرفی پژوهشگاه جهت آشنایی بیشتر و اخذ پروژه قبلا صورت گرفته است.

وی درمورد ایجاد شرکت دانش‌بنیان در پژوهشگاه با توجه به قابلیت‏های موجود نیز تأکید کرد: تأسیس شرکت دانش بنیان می‌تواند نقطه عطفی در گرفتن پروژه‌های بیشتر باشد.

ارسال نظر