کد خبر: ۱۸۸۰۲
تعداد بازدید: ۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

بازدید رئیس بنیاد مستضعفان از بندر شهیدرجایی نشانه چیست؟

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در رأس هیاتی از فعالان دریایی و بندری از مجتمع بندری شهید رجایی بازدید کرد. بازدیدی که با توجه به تحولات این بندر در دولت یازدهم بااهمیت است.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، در این بازدید معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز محمد فروزنده، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، را همراهی می‏کرد.

مجتبی خوش نیت در این بازدید با تشریح قابلیت‏ها‏ی توسعه‏ای و خدمات‏دهی در مجوعه بنادر استان هرمزگان به سرمایه‏گذاران و خطوط کشتیرانی داخلی و خارجی برای افزایش همکاری با شرکت‏ها‏ و اپراتورهای بندری اعلام آمادگی کرد.

معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه «مجتمع بندری شهید رجایی با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالیانه بیش از 88 میلیون تن کالا وظرفیت 6 میلیون کانتینر در مسیر تبدیل شدن به بندر کانونی در منطقه قرار دارد»، افزود: مجتمع بندری شهید رجایی هم‏اکنون با 40 پست اسکله توانایی پهلودهی کشتی‏ها‏یی با ظرفیت 145 هزار تن و و نسل هفتم کشتی‏ها‏ی کانتینری جهان را دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز در ادامه با حضور در فاز دوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی امکانات تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر را از نزدیک مورد ارزیابی قرار داد.

بازدید از مراحل لایروبی حوضچه شماره 3، جرثقیل‏ها‏ی کانتینری، فعالیت‏ها‏ی لجستیکی کالا و ترمینال‏ها‏ و انبارهای کالای فله بخش دیگری از این برنامه بود.

گفتنی است، سال گذشته و پس از ماه‏ها بلاتکلیفی اپراتوری فاز دوم بندر شهیدرجایی به شرکت خدمات دریایی و بندری سینا، وابسته به بنیاد مستضعفان، واگذار شد و فعالیت شرکت تایدواتر خاورمیانه که سهام اصلی آن در اختیار سپاه و بسیج است، در این بندر متوقف شد.

با توجه به این سوابق، بازدید رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان از بندر شهیدرجایی که ارتباط شخصی نزدیکی هم با دکتر حسن روحانی، رییس‏جمهوری، دارد؛ واجد اهمیتی ویژه است.

رییس‏جمهور در بازدید خود از بندر شهیدرجایی در اسفندماه گذشته اعلام کرده بود فازهای دوم و سوم بندر شهیدرجایی در دولت یازدهم به بهره‏برداری خواهد رسید و برای فازهای 4 و 5 تصمیم‏گیری خواهد شد.

به نظر می‏رسد بازدید فروزنده در این شرایط از بندر شهید رجایی، نشانه‏ای از برنامه جدی دولت یازدهم برای تحولات جدی در این بندر و تثبیت مسایل مدیریتی آن است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دریا دل
|
Russian Federation
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
0
0
  بسمه تعالی جناب آقای فروزنده با سلام و آرزوی توفیق برای دولت یازدهم که گفته شده جنابعالی با رئیس آن جناب آقای دکتر روحانی که برای وی احترام خاصی قائل هستم خصوصا" اینکه ایشان فرمودند بنده یک حقوق دان هستم نه یک ژنرال. باری آنچه را احساس دین نسبت به وطنم و بندرم می کنم اگر نگویم فکر می کنم دلسوز نیستم.بنده قریب 30 سال است در دیار و بندر بکار اشتغال دارم و فراز و نشیب های زیادی را شاهد بودم.و پس از این همه سال و هم نشینی و هم صحبتی با متخصصین و مطلعین بزرگی که با آنها از نزدیک در این سالها داشتم به این باور رسیدم که ما قدر این نعمت بزرگ خدادادی قرار گرفتن در کنار آبهای گرم خلیج فارس را نمی دانیم و اگر فردا روز صاحب این جهان ظهور پیدا کرد و از ما سوال کرد چه کردید با این نعمت؟بنده که شرمنده هستم.اما می گویم تا بار گناهم کمتر شود. جناب آقای فروزنده یک نفر همشهری بنده که در سال آخر دبیرستان به علت تنبلی چند سال در جا زد و تا سال 1349 با بنده دیپلم را گرفت با استفاده از روابط توانست از طریق کشتیرانی شرکت نفت به انگلیس برود در آنجا هم نتوانست دوره را طی کند. اما در انگلیس شرکتی تاسیس نمود که طبق برخی اطلاعات حداقل 150 نفر کارمند ایرانی در آن شرکت بکار مشغول هستند و دولت مستکبر و .... انگلیس هیچگاه عزم خود را جزم نکرد تا شرکت وی را مصادره نماید. اما قربان شما بروم یک شرکت بنام تایدواتر که با هزاران خون جگر و آب کردن چربی بدن صدها جوان تحصیل کرده و ریختن در چراغ آن توانست سختی های بسیاری را پشت سر بگذارد و چراغ خدمات بندری و دریائی بنادر این مملکت را روشن نگه دارد با ایده های معرضانه در قالب صحبت های زیبا اما یک سویه به نابودی کشیده شد.تصویر برخی از افراد را که به جنابعالی گزارش میدادند دیدم و جگرم سوخت!برخی از این افراد چون ظاهر ظریفشان با طبیعت کار سخت و نزدیک به جان کندن تایدواتر هم خوانی نداشت.در تایدواتر پذیرفته نشدند و این مایه اصلی بیشتر بدگویی ها از تایدواتر است ما را متهم می کنند که سهام مان به سپاه و بسیج تعلق دارد!! خدایا وقتی اینقدر شرم و حیا وجود ندارند که این شیران وطن هشت سال خود را همراه گلوله های توپ بر سر دشمنان این خاک کوبیدند تا نوامیس هموطنانشان در امان باشد، وقتی به ناله های دلیران شیمیائی شده توجه ندارندو حالا که جنگ تمام شده است........... جناب آقای فروزنده من یک تایدواتری هستم که مشکل کارخانه ولکان وابسته به شما را حل کردم و مثل بنده صدها تایدواتری دیگر سخت مدیریتی متدین و دلسوز و عاشق وجود داشته تا تایدواتر چنین عظیم و خدمتگزار بوجود آمد و بار دیگر خاطر ایوان مدائن در اذهان دلسوزان نقش بست.بقول شاعر:ما بارگه دادیم این رفت ستم بر ما. از دفاتر تهران هیچ شرکت بندری و دریائی در کارش موفق نخواهد بود.زیرا اطلاعات کاری بوسیله افراد ظریف و تمیز و با نیت های غیر متعهدانه به شما خواهید رسید.
سید امیر فتحی
|
Russian Federation
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
0
0
  با سلام و آرزوی توفیق از خداوند منان برای تمامی تلاشگران واقعی عرصه دریا و بندر جمهوری اسلامی ایران ... بنده با مطالعه مطالب جناب دریا دل جگرم سوخت. حداقل انتظار از مدیران محترم کشوری و بندری این است که زحمات بی دریغ پرسنل شرکت تایدواتر را از سالیان سخت جنگ تحمیلی تا کنون به آسانی فراموش نکنند یا علی
ارسال نظر