کد خبر: ۱۸۸۰۹
تعداد بازدید: ۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

تجارت دریایی ایران و ترکیه گسترش می‏یابد

رییس اتاق بازرگانی و تجارت ازمیر ترکیه گفت: با امضای تفاهمنامه اخیر میان رییس جمهوری ایران و نخست وزیر ترکیه زمینه گسترش و افزایش همکاری‏های دو کشور در بخش گردشگری و تجارت دریایی فراهم شده است.

اکرم دمیرتاش که امروز در رأس هیأت 62 نفری تجاری و سرمایه‏گذاری به استان بوشهر سفر کرده؛ در گفت‏وگو با خبرگزاری ایرنا افزود: براساس این تفاهمنامه باید حجم مبادلات میان دو کشور از 15 میلیارد دلارکنونی به 30 میلیارد دلار افزایش می‏یابد.

وی اضافه کرد: هم‏اکنون بیشترین حجم سرمایه گذاری ترکیه در ایران مربوط به بخش گاز و LNG است که این رقم نسبت به حجم کلی سرمایه‏گذاری ترکیه رقم بسیار پایینی است.

دمیرتاش بیان کرد: در دیدار اخیر دکتر حسن روحانی و رجب طیب اردوغان دوکشور ایران و ترکیه یک تفاهم نامه تجاری به امضاء رسید که باعث می‏شود بخش تجاری دو کشور در زمینه‏های مختلف از جمله صنعت گردشگری و تجارت دریایی افزایش یابد.

رییس اتاق تجارت و بازرگانی ازمیر گفت: سفر این هیأت در اجرای بندهای این تفاهمنامه و پس از تهیه مقدمات اولیه صورت می‏گیرد.

وی افزود: در این هیأت 62 نفر از تاجران، بازرگانان و سرمایه‏داران شهر ازمیر برای مهیا شدن زمینه فعالیت به تهران و بوشهر سفر کرده‏اند.

دمیرتاش اضافه کرد: ایران کشور بزرگی است که با وجود حجت الاسلام روحانی به عنوان یک ستاره می‏درخشد.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی‏های انجام شده در دهمین ماه میلادی سال جاری در نمایشگاه بزرگی در ترکیه محصولات استان بوشهر و دیگر استان‏های کشور ارایه می‏شود.

هیات اقتصادی ترکیه صبح امروز (یکشنبه) از طریق فرودگاه عسلویه وارد استان بوشهر شده و پس از بازدید از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و نشست با مسؤولان این منطقه عازم بوشهر خواهند شد.

این هیأت در بوشهر در نشستی به میزبانی اتاق بازرگانی و صنعت ومعدن استان بوشهر به تبادل اطلاعات پرداخته و به بحث و گفت وگو در زمینه‏های مشترک کاری می‏پردازند.

از دیگر برنامه‏های هیأت اقتصادی ترکیه در استان بوشهر بازدید از حوزه نخیلات، پرورش ماهی و میگو، منطقه ویژه اقتصادی، اداره بنادر و دریانوردی و جلسه با استاندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی بندر بوشهر است.

ارسال نظر