به گزارش مارین نیوز به نقل از خبرنامه مرکز پژوهشی مهندسی دریای دانشگاه صنعتی شریف، نرم افزار Autowing توسط کورنو و همکارانش در دانشگاه سنپترزبورگ روسیه برای تحلیل شناورهای تندرو مجهز به هیدروفویل و ایرفویل طراحی شده است.
همچنین در نسخههای جدید به قابلیتهای این نرمافزار تحلیل هیدرودینامیکی و ایرودینامیکی قایق پرنده نیز افزوده شده است.
در نرمافزار Autowingجهت تحلیل ایرودینامیک قایق پرنده از روش عددی[VLM [2 استفاده میشود. روش VLM از روشهای عددی پرکاربرد در زمینه هوافضا و حتی زمینه دریایی است. در این روش سیال غیرلزج، غیرچرخشی و تراکم ناپذیر در نظر گرفته و سطوح ایرودینامیکی در تحلیل لحاظ میشود.