کد خبر: ۱۸۸۲۷
تعداد بازدید: ۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

سرمایه‏گذاری 1500میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام انعقاد قرارداد 6 فقره قرارداد سرمایه‏گذاری به ارزش 1500میلیارد ریال طی فروردین ماه سال جاری، از كلنگ زنی قریب الوقوع این پروژه‏ها خبر داد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، ابراهیم ایدنی با اشاره به لزوم بهره گیری از پتانسیل‏های بخش خصوصی در ایجاد سرمایه و اشتغال پایدار اظهار داشت: اداره كل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با پیروی از اهداف تبیین شده اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، ضمن فراهم آوردن بستر‏های لازم توسعه بنادر استان را با رویكرد جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی همچون سال‏های گذشته در دستور كار خود قرار داده است.

وی پروژه‏های یاد شده را در زمینه‏های ساخت انبارهای مكانیزه نگهداری كالا، ساخت مخازن روغن‏های خوراكی، ساخت انبار نگهداری مواد تولیدی، احداث محوطه نگهداری مواد معدنی و همچنین دو فقره سرمایه‏گذاری در احداث ترمینال لجستیك كانتینری و ترمینال كانتینر یخچالی برشمرد كه انتظار می‏رود بیش از 350 شغل پایدار در منطقه ایجاد نمایند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان همچنین با اعلام آمادگی افتتاح رسمی 23 پروژه عمرانی و سرمایه‏گذاری در بنادر امام خمینی، خرمشهر و آبادان، ارزش آنان را بالغ بر 1510 میلیارد ریال برشمرد و گفت: تعداد11 فقره از این پروژه‏ها با بهره گیری از اعتبارات دولتی و مشارکت بخش خصوصی در بندر امام به ارزش بیش از 950 میلیارد ریال به منظور توسعه ظرفیت نگهداری و تخلیه و بارگیری کالا آماده افتتاح است و موجب ایجاد بیش از 400 شغل پایدار در منطقه خواهد شد.

وی افزود: هشت فقره از پروژه‏های مذکور که بیش از 507 میلیارد ریال ارزش دارد در بندر خرمشهر در زمینه توسعه تجهیزات مخابراتی، زیـــرساخت‏های ریلی و اراضی پشتیبانی به منظور تمهید زمینه سرمایه‏گذاری بخش خصوصی آماده افتتاح شده که به اشتغال پایدار 150 نفر در این بندر منجر می‏شود.

ایدنی چهار فقره پروژه عمرانی با موضوع احداث ساختمان‏های اداری و خدماتی و اسکله‏های مسافری به ارزش49 میلیارد ریال را از جمله دیگر پروژه‏های آماده افتتاح در بندر آبادان برشمرد که 50 نفر فرصت شغلی ایجاد می‏کند.

ارسال نظر